ضرورت رعایت الزامات قانونی در عرضه خودرو

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در نامه‌ای از پنج خودروسازی بخش خصوصی خواست تا تمام الزامات قانونی در عرضه خودرو را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار پایگاه خبری پرشین خودرو قرار گرفته است، سازمان حمایت پنج شرکت صنایع خودروسازی ایلیا، شرکت فردا موتورز، شرکت کرمان موتور، شرکت بهمن موتور و شرکت مدیران خودرو را ملزم به رعایت قوانین وضع شده در عرضه خودروهای تولیدی در بخش خصوصی کرده است.

در این نامه که در پنج بند برای خودروسازان ارسال شده است، می‌خوانیم:

فروش خودروهای تولیدی این پنج شرکت تنها در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ممکن بوده و هر گونه عرضه خارج از شبکه در قالب طرح‌های پیش‌فروش، فروش اقساطی و فروش نقدی مستوجب برخورد تعزیری خواهد بود.

فروش محصولات تولیدی این پنج خودروسازی در سامانه یکپارچه در قالب تعهدات آتی شرکت محسوب می‌شود و باید بر اساس قیمت اعلامی و مصوب شورای رقابت به متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، تحویل شود.

در خصوص محصولاتی که هنوز قیمت آن از سوی شورای رقابت مشخص و اعلام نشده است، خودروسازان ملزم به ارسال و تکمیل مدارک برای تعیین قیمت در اسرع وقت خواهند بود.

دریافت مبلغ خودرو از متقاضیان باید متناسب با نوع قرارداد تنظیمی با متقاضیان خودرو باشد و هرگونه درخواست تکمیل وجه خارج از سیستم و مفاد آئین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو باید اصلاح شود.

قیمت‌ خودروهای عرضه خودرو باید مطابق با قیمت اعلام شده شورای رقابت باشد و هرگونه تغییر قیمت و دریافت وجه خارج از قرارداد در حکم گران‌فروشی بوده و با آن برخورد خواهد شد.

در ادامه می‌توانید اصل نامه شورای رقابت به 5 خودروسازی بخش خصوصی را مشاهده کنید:

نامه سازمان حمایت به پنج خودروساز بخش خصوصی
صفحه اول - نامه سازمان حمایت به پنج خودروساز بخش خصوصی
نامه سازمان حمایت به پنج خودروساز بخش خصوصی
صفحه دوم - نامه سازمان حمایت به پنج خودروساز بخش خصوصی

کد خبر 142596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha