تولید خودرو در آمیکو ۳ برابر شد / خط تولید کامیون آمیکو احیاء شده است

براساس آخرین آمار دریافتی از شرکت ارس خودرو دیزل و تعداد گواهی تولید صادر شده، آمیکو ۸۶۸ دستگاه وانت پیکاپ و ۵۵۲ دستگاه کامیون و کامیونت تولید و میزان محصولات خود را از ۴۸۵ دستگاه به ۱۴۲۰ دستگاه رسانده است که حکایت از افزایش بیش از سه برابری تولید دارد.

به گزارش پرشین خودرو، مجید کیانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، با اعلام این خبر اظهار داشت: خردادماه سال ۱۴۰۱ رئیس‌ جمهور در بازدید از آمیکو دستور افزایش ظرفیت تولید این مجموعه را صادر و به سازمان منطقه آزاد ارس تکلیف کرد موانع تحقق این چشم‌انداز را رفع کند تا تولید خودرو آمیکو ظرف یک سال آتی به حداقل دو برابر وضعیت موجود برسد. ‌

وی ادامه داد: آمار خرداد سال ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ و مقایسه‌ی آن با آمار ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری بر اساس گواهی تولید صادر شده، نشان می‌دهد در بازه زمانی کمتر از یک سال این دستور محقق شده است.

به گفته کیانی، طبق آخرین آمار دریافتی از این کارخانه و تعداد گواهی تولید صادر شده، آمیکو ۸۶۸ دستگاه وانت پیکاپ و ۵۵۲ دستگاه کامیون و کامیونت تولید و میزان محصولات خود را از ۴۸۵ دستگاه به ۱۴۲۰ دستگاه رسانده است که حکایت از افزایش بیش از سه برابری تولید دارد.

وی احیاء خط تولید کامیون را یکی از اتفاقات مهم خواند و افزود: در راستای اجرای تحقق دستور ریاست‌ جمهوری و به‌ همت مدیران کارخانه آمیکو میزان تولید کامیون و کامیونت در این مجموعه در مدت مذکور از ۱۰۲ به ۴۵۲ دستگاه رسیده است. ‌

کیانی حل مشکل سهمیه سوخت خودروهای خط تولید، تسهیل صدور مجوزات لازم برای تولید و کارت بازرگانی بیش از یک سال، اعمال معافیت قطعات یدکی پس از فروش شمول مالیات، کاهش بروکراسی با بررسی کارشناسی و تایید ثبت فنی سفارشات آمیکو توسط کارشناسان سازمان و رفع مشکل تاخیر حمل مواد اولیه را از جمله اقدامات حمایتی سازمان منطقه آزاد ارس از آمیکو برای افزایش ظرفیت تولید این کارخانه خواند و ابراز امیدواری کرد با تسریع در پلاک‌گذاری این روند ادامه یابد.

کد خبر 142711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha