پیکاپ آسنا توربو دنده‌ای؛ جدیدترین پیکاپ‌ ایران

آمیکو آسنا توربو دنده‌ای جدیدترین پیکاپ تولیدی شرکت ارس خودرو دیزل - آمیکو - به متقاضیان تحویل شده است. آمیکو آسنا توربو دنده‌ای اکنون یکی از جدیدترین پیکاپ‌های بازار ایران است که خود را آماده مقابله با رقبا می‌کند. قیمت پیکاپ آسنا توربوشارژ دنده دستی نیز به تازگی مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، آسنا یک خودروی پیکاپ دو دیفرانسیل است که شرکت آمیکو (ارس خودرو دیزل) آن را تولید می‌کند. این پیکاپ غول پیکر بر روی پلتفرم HUANGHAI N2 توسعه داده شده و شرکت آمیکو تغییراتی را در بخش‌های فنی این خودرو اعمال کرده تا کیفیت آسنا ارتقا پیدا کند. آسنا ابتدا در نسخه دنده‌ای تنفس طبیعی از سال ۱۳۹۶ وارد بازار شد و پس از آن شرکت آمیکو نسخه توربو اتوماتیک آسنا را البته در تعداد محدود وارد بازار کرد. 

آسنا

آمیکو پس از فروش موفقیت‌آمیز آسنا تصمیم گرفت تا نسخه توربو دنده‌ای آن را با اعمال برخی تغییرات در قسمت کابین و البته مشخصات فنی روانه بازار کند. آسنا توربو دنده‌ای برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ رونمایی و آماده رقابت با رقبای مطرحی همچون T8 کرمان موتور و کلوت مکث موتور شد. فروش این خودرو در اوایل زمستان ۱۴۰۱ صورت پذیرفت و ابتدا قرار بود تا ظرف مدت ۴۵ روز آسنا توربو دنده‌ای به دست مردم برسد اما تحویل آن با تاخیر از سوی آمیکو روبرو شد. 

آسنا

آمیکو آسنا جدید پس از نزدیک به ۵ ماه از تاخیر در موعد تحویل بالاخره در اوایل سال ۱۴۰۲ به دست متقاضیان رسید و در بازار آزاد قیمت خورد. قیمت آمیکو آسنا توربو دنده‌ای در اوایل خردادماه حدود 2 میلیارد و 350 میلیون تومان معامله شد.

آسنا

آسنا توربو دنده‌ای از نظر ظاهری هیچ تفاوت خاصی نسبت به نسخه‌های قبلی نکرده و در نمای جلو تنها به جای عبارت AMICO در درون جلوپنجره، عبارت ASENA قرار گرفته است. همچنان در نمای جلو چراغ‌های اصلی طراحی مربعی شکل و بزرگی دارند که به جلوپنجره متصل شده و بر روی سپر نیز یک دیفیوزر نسبتا ساده کرومی، ورودی هوا و دو چراغ مه‌شکن تعبیه شده است. 

آسنا

در نمای جانبی نیز اتفاق خاصی نسبت به مدل‌های قبلی رخ نداده و همان ظاهر کشیده و بزرگ را شاهد هستیم. در نمای عقب هم کماکان ظاهر خودرو دست نخورده باقی مانده و چراغ‌های اصلی به صورت مستطیلی و یک تکه طراحی شده‌ است. درب صندوق نیز ساده و تنها با دو خط زاویه‌دار نسبتا عمیق طراحی شده که زیر دستگیره لوگوی آمیکوی بسیار بزرگ قرار گرفته است.

آسنا

کابین آمیکو آسنا توربو دنده‌ای اما برخلاف نمای بیرونی کاملا تغییر پیدا کرده و مشابه نسخه اتوماتیک آسنا شده است. تا پیش از تولید این نسخه انتقادات بسیاری نسبت به طراحی کابین و داشبورد آسنا دنده‌ای وارد بود و به همین خاطر آمیکو تصمیم گرفت تا در یک اتفاق مثبت داشبورد این خودرو را شبیه نسخه اتوماتیک آسنا کند. 

آسنا

کابین این خودرو اکنون با دو رنگ قرمز و مشکی به همراه برخی از قطعات دکوراتیو نقره‌ای تشکیل شده و در بعضی از نقاط داشبورد شاهد استفاده از چرم مصنوعی هستیم. طرح دریچه های تهویه مطبوع متفاوت شده و اندازه صفحه نمایش خودرو هم بزرگتر شده و همچنین سیستم تهویه مطبوع نیز اکنون بر روی این خودرو از نوع دیجیتالی شده و طرح غربیلک فرمان نیز تغییر کرده است. پشت آمپر نیز دیگر تغییر داشبورد این پیکاپ با نسخه دنده‌ای است.

آسنا

آسنا توربو دنده‌ای در بخش مشخصات فنی دیگر تفاوت بزرگ خود را با سایر نسخه‌ها تجربه کرده است. برخلاف نسخه دنده‌ای قبلی قلب تپنده این خودرو تغییر پیدا کرده و اکنون با سیستم توربو شارژ همراه شده است. پیشرانه آسنا توربو دنده‌ای همان پیشرانه 4K22 میتسوبیشی بوده که یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوشارژ است و توانایی تولید ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته دستی بوده که در صورت نیاز قدرت را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. 

آسنا

آسنا توربوشارژ دنده‌ای در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به نسخه دنده‌ای قبلی خودرویی کامل‌تر است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سیستم کنترل پایداری، دو عدد کیسه هوا، سیستم کنترل کشش، کروز کنترل، اتولایت، دی لایت، مه شکن عقب و جلو، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، رینگ آلومینیومی، آینه های کناری برقی دارای راهنما، مالتی مدیا ۹ اینچی ضد رفلکس نور، نویگیشن، سوییچ کنترل گشتاور پدال کلاچ، تریم داخلی چرمی، صندلی راننده با تنظیم ۶ حالته، دو عدد جعبه داشبورد با درِ آرام بازشو، پورت USB، کامپیوتر سفری، جای لیوان، جای عینک سقفی، زیر آرنجی صندلی عقب، دوربین و سنسور دنده عقب اشاره کرد. 

آسنا

این خودرو در اوایل زمستان ۱۴۰۱ حین رونمایی در کارخانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت داشت و اکنون 2 میلیارد و 350 میلیون تومانی در بازار آزاد معامله می‌شود که نشان از اختلاف بیش از یک میلیارد تومانی از خط تولید تا بازار خودرو دارد. از جمله رقبای پیکاپ آمیکو آسنا می‌توان به KMC T8 و مکت کلوت دستی اشاره کرد. 

کد خبر 142610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha