پرفروش‌ترین خودروهای برقی در سال 2023

بر اساس آخرین گزارش آژانس تحقیقات بازار کانترپوینت ریسرچ، فروش جهانی خودروهای سواری برقی در سه ماهه اول سال 2023 نسبت به سال قبل افزایش قابل توجه 32 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، این گزارش نشان می‌دهد که خودروهای تمام برقی 73 درصد از کل فروش خودروهای الکتریکی را در سه ماهه نخست سال میلادی جاری به خود اختصاص داده‌اند و خودروهای برقی هیبریدی نیز 27 درصد باقی مانده را تشکیل می‌دهند. بازار چین در سه ماهه اول سال 2023 سهمی معادل 56 درصد از فروش جهانی خودروهای برقی را کسب کرده است.

چین با وجود کاهش 12 درصدی در فروش خودروهای سواری در این بازه زمانی، همچنان با رشد 29 درصدی جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی حفظ کرده است.

در یک تحول قابل توجه، ایالات متحده آمریکا با پیشی گرفتن از آلمان، تبدیل به دومین بازار بزرگ خودروهای الکتریکی جهان پس از چین در سه ماهه اول سال 2023 شد. ایالات متحده افزایش خیره کننده بیش از 77 درصدی را در فروش خودروهای الکتریکی تجربه کرده است.

پرفروش‌ترین برند خودروهای برقی در جهان

پرفروش‌ترین خودروهای برقی در جهان

در میان تولیدکنندگان پیشرو خودروهای برقی، بی وای دی با سهم بازار 21.10 درصدی جایگاه اول را به دست آورد. تسلا با سهم بیش از 16 درصدی در رتبه دوم و فولکس واگن نیز با سهم 5.86 درصدی در رتبه سوم قرار گرفتند.

پرفروش‌ترین خودروهای برقی جهان در سال 2023

پرفروش‌ترین خودروهای برقی در جهان

کد خبر 142715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha