سدان اقتصادی J۴ را بشناسید

خودرو J۴ یکی از محصولات محبوب و اقتصادی کرمان موتور است که پس از کسب موفقیت‌های مختلف در بازار داخل تبدیل به یک خودروی صادراتی نیز شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودرو J۴ در رده سدان‌های اقتصادی قرار دارد و از نظر سطح کیفی با اینکه یک خودروی مقرون به صرفه است اما نسبت به بسیاری از خودروهای هم رده و یا هم قیمتش در بازار ارزش خرید بیشتری دارد. کرمان موتور این خودرو را اکنون پس از موفقیت‌هایش در ایران برای بازار عراق نیز آماده کرد و اولین محموله آن چند روز قبل رهسپار کشور عراق شد.

جی۴ یک خودروی سدان کامپکت کلاس B است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ توسط جک در چین رونمایی شد. این خودرو را جک ابتدا برای بازار چین و البته آمریکای جنوبی و آفریقا تولید کرد اما موفقیت‌های آن سبب شد تا این خودروی سدان جمع و جور به بازارهای دیگر نیز راه پیدا کند. پس از موفقیت کرمان موتور با برند جک و خودروهایی نظیر S۵، این خودروساز داخلی تصمیم گرفت تا خودرویی مقرون به صرفه را جایگزین جک J۵ کند و به همین علت نیز در سال ۱۳۹۷ جک J۴ در ایران توسط کرمان موتور رونمایی شد.  

جک جی ۴

پس از اینکه سری اول جک J۴ به واسطه قیمت مناسب و شرایط فروش جذاب مورد استقبال مشتریان در ایران قرار گرفت کرمان موتور نسخه فول آن که به امکانات بیشتری مجهز بود را جایگزین نمونه کم آپشن کرد. سرانجام جک J۴ پس از کسب موفقیت‌های مختلف در بازار داخل تبدیل به یک گزینه صادراتی نیز شد. کرمان موتور تصمیم گرفت تا این خودرو را برای بازار عراق آماده کرده و اولین محموله آن چند روز قبل عازم عراق گردید.  

جک جی ۴

جک J۴ از نظر ظاهری طراحی نسبتا ساده و محافظه کارانه‌ای دارد. طراحی این خودرو به سال ۲۰۱۲ میلادی بازگشته و طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره در ساده‌ترین حالت ممکن قرار دارند. جلو پنجره خودرو با خطوط افقی کرومی تزئین شده و میان آن نشان جک قرار گرفته است. سپر جلو اما با حجم پردازی‌های مختلفی همراه شده و کمی این نما را از سادگی نجات داده است.  

جک جی ۴

در نمای عقب جک J۴ نیز همان طراحی ساده ظاهر جلو تکرار شده اما قدیمی به نظر نمی‌رسد. چراغ‌های اصلی به صورت بیضی شکل و دو تکه طراحی شده و یک نوار کرومی این رو چراغ راه بهم وصل کرده است. بر روی سپر عقب هم تنها چراغ‌های مه‌شکن و شب نما قرار گرفته و خبری از طراحی‌های اغوا کننده نیست.  

جک جی ۴

جک J۴ از نظر کابین و داخل نیز خودرویی ساده اما هماهنگ است. با ورود به کابین جک J۴ طراحی قابل قبولی را شاهد هستیم که بعد از گذشت سال‌ها کماکان ظاهر مورد پسندی دارد. در داشبورد میانی داخل یک قاب کرومی خروجی تهویه مطبوع خودرو به همراه سیستم پخش خودرو قرار گرفته و زیر آن هم بخش کنترل سیستم تهویه مطبوع واقع شده است. فرمان به فرم اکثر محصولات جک غربیلکی سه شاخه داشته که بر روی آن کلیدهایی کنترلی سیستم صوتی خودرو قرار گرفته است. ارگونومی داشبورد قابل قبول ارزیابی می‌شود و فضای اتاق هم جادار و مناسب است.

جک جی ۴

جک J۴ در بخش فنی به یک به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که قبل‌تر آن‌را بر روی جک J۵ دیده بودیم. این پیشرانه توانایی تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک CVT بوده که قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. یکی از نکات مثبت این سدان اقتصادی کرمان موتور استفاده از سیستم فرمان برقی است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی جی ۴ حدود ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

جک جی ۴

امکانات جک J۴ نیز به مواردی مانند سیستم کنترل فشار باد تایر TPMS، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، شیشه‌ها و تنظیم آیینه‌های بغل برقی، روکش‌های چرمی، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل، سنسور نور، چراغ مشایعت، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای ضد قفل ABS مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD خلاصه می‌شود.  

جک جی ۴

قیمت جک J۴ در نسخه‌های صفرکیلومتر آپشنال حدود ۷۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان در بازار آزاد و ۷۸۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان در کارخانه است. همچنین نسخه‌های کارکرده این خودرو با مدل‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ با قیمتی در حدود ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان معامله می‌شود.

کد خبر 142870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha