کد خبر 142980
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
واردات کامیون و اتوبوس کارکرده تصویب شد

سخنگوی دولت گفت: آیین‌نامه اجرایی واردات انواع کامیون، کشنده، مینی‌بوس و اتوبوس و ون کارکرده با عمر زیر ۵ سال برای استفاده در حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری تصویب شد.

به گزارش پرشین خودرو، علی بهادری جهرمی در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات دو جلسه اخیر هیات دولت، گفت: مطابق دستورالعمل هیات وزیران، عوارضی بر صادرات مواد خام معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی مقرر شد ولی صددرصد آن می تواند در اختیار آن همان مجموعه ها قرار می‌گیرند به شرطی که در حوزه تحقیق و توسعه برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده استفاده شده در اختیار شرکت های دانش بنیان داخلی قرار دهند. در واقع این مجموعه ها هزینه تحقیق و توسعه کنند و با شرکت ها ی دانش بنیان همکاری کنند تا مشوقی باشد برای همکاری این مجموعه ها با نخبگان.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی واردات انواع کامیون، کشنده، مینی‌بوس و اتوبوس و ون کارکرده با عمر زیر 5 سال برای استفاده در حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری تصویب شد تا کمک کند به کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت و سوانح جاده ای.

بهادری جهرمی افزود: امروز همچنین آیین نامه اجرایی یکی از تکالیف بودجه امسال برای کاهش هدر رفت گازهای مشعل و گازهای سراسری طبیعی مصوب شد. مقرراتی تعیین شد تا بتوان منابعی بویژه از محل صرفه جویی هدایت گازهای مشعل برای جایگزینی بخاری ها و آبگرمکن های خانگی بویژه در مناطق محروم، مناطق سردسیر و دهک های پایین جامعه تا با برچسب های انرژی بهتری این بخاری ها تامین شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: آیین نامه ساماندهی سکونت های غیررسمی در  محدوده یا خارج شهرها به تصویب هیات وزیران رسید. منابعی پیش بینی شد تا زیرساخت های این مناطق توسعه یابد و از محرومان این مناطق حمایت شود.

کد خبر 142980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha