کراس اوور X33 کراس چه مشخصاتی دارد؟

ام وی ام X33 کراس جدیدترین کراس اوور شرکت مدیران خودرو رونمایی شد. این خودرو در بسیاری از بازارهای جهانی عضوی از زیر شاخه اومودا چری محسوب می‌شود. ام وی ام X33 کراس قرار است تا جایگزین X33S شده و جای آن خودرو را در خط تولید مدیران خودرو بگیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروی کراس اوور ام وی ام X22 یکی از خودروهای پرطرفدار، مهم و تاثیرگذار مدیران خودرو در ایران بود که طی سال‌های اخیر در بازار کشور موفق شد به فروش خوبی دست پیدا کند. MVM X22 به علت طراحی روان، امکانات رفاهی قابل قبول و قیمت رقابتی در زمان نه چندان طولانی توانست جای پای خود در بازار ایران را محکم کرده و برند مدیران خودرو را بیش از پیش در ایران بر سر زبان‌ اندازد.

ایکس22

پس از چند سال از تولید ام وی ام X22 در ایران، مدیران خودرو نسل جدید این خودروی هاچ بک کراس را در ایران معرفی کرد. ام وی ام X22 پرو نام نسل جدید ام وی ام X22 بود که در سال ۱۴۰۰ رونمایی و ابتدا در نسخه توربوشارژ به فروش رسید. پس از استقبال خوبی که از این خودرو شد مدیران خودرو نسخه دنده دستی آن‌را نیز به سبد محصولات خود افزود و در نهایت اکنون نسخه جدید آن که در بازارهای دیگر اومودا ۳ نام دارد در ایران قرار است تا تحت عنوان ام وی ام X33 کراس به بازار عرضه شود.

تصاویر کامل مراسم رونمایی ایکس22 را اینجا ببینید

ام وی ام X33 کراس در بخش ظاهری از یک طراحی مدرن و به‌روز بهره می‌برد. طراحان چری سعی داشته‌اند تا این خودرو را بر اساس ترند روز دنیا طراحی کرده و یک خودروی جذاب را روانه بازار کنند. البته نسخه قبل از فیس لیفت نیز که ام وی ام X22 پرو نام داشت همچنان از برخی المان‌های به‌روز بهره‌مند است اما به مراتب X33 کراس خودرویی مدرن‌تر محسوب می‌شود.

ایکس33 کراس

در بخش جلو، ام وی ام X33 کراس نسبت به نسخه قبلی دستخوش تغییرات جزئی و مثبت شده است. به سبک ترند روز طراحی خودرو در دنیا چراغ‌های روز از چراغ‌های اصلی جدا شده و در یک خط نسبتا باریک و کشیده، متصل به جلوپنجره قرار گرفته و همچنین گرافیک داخلی جلوپنجره نیز تغییر پیدا کرده و این بار با خطوط موازی کوچک کرومی تزئین شده است. بر روی قسمت سپر نیز درون یک قاب بزرگ چراغ‌های اصلی خودرو به همراه چراغ‌های مه‌شکن تعبیه شده و انتهای سپر جلو نیز یک دیفیوزر بزرگ و ساده خودنمایی می‌کند.

در نمای عقب این خودروی جدید طراحی کاملا تغییر پیدا کرده و مانند نمای جلو شاهد یک طراحی به‌روز هستیم. چراغ‌های اصلی به صورت به هم متصل و بزرگ طراحی شده‌اند. باله عقب ظاهر جدیدی پیدا کرده و چراغ سوم ترمز نیز کشیده‌تر شده است. همچنین سپر عقب باز طراحی شده و بر روی آن علاوه بر چراغ تکی مه‌شکن و چراغ‌های دنده عقب دو طرح خروجی اگزوز در دو طرف آن قرار گرفته است.

ایکس33 کراس

در بخش کابین، ام وی ام X33 برخلاف نمای بیرونی که شباهت‌های بسیاری با X22 پرو وجود داشت شاهد یک طراحی کاملا متفاوت و البته قابل قبول هستیم. در قسمت داشبورد میانی کراس اوور جدید مدیران خودرو یک صفحه نمایش عریض و بزرگ در قسمت بالا داخل یک قاب یکپارچه با کلاستر خودرو قرار گرفته است. پس از آن نیز دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو با ظاهری کشیده و یکپارچه در سرتاسر داشبورد تعبیه شده و در نهایت نیز پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو جا گرفته است.

ایکس33 کراس

ظاهر و ابعاد و اندازه کلی فرمان نسبت به قبل تغییری نداشته اما صفحه کیلومتر شمار یا کلاستر خودرو به کل تغییر کرده است. رودری‌ها نیز بخش دیگر کابین X33 کراس مدیران خودروست که نسبت به قبل ظاهر متفاوتی دارد. از نظر فضای کابین اما ابعاد و اندازه کاملا مشابه X22 پرو بوده و برای یک خانواده ۴ تا ۵ نفره مناسب و قابل قبول ارزیابی می‌شود.

ایکس33 کراس

ام وی ام X33 کراس در بخش فنی نسبت به ام وی ام X22 پرو تغییری احساس نکرده و ابتدا با همان پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو شارژری که بر روی X22 پرو قرار داشت عرضه خواهد شد. این قلب تپنده توانایی تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را داراست که توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT با شبیه سازی ۹ سرعت نیروی خود را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند. البته طبق برنامه مدیران خودرو قرار است تا پس از عرضه نسخه اتوماتیک، نسخه دستی ام وی ام X33 کراس را نیز که کاملا مشابه با نسخه دستی ام وی ام X22 PRO بوده وارد خط تولید خود کند.

ایکس33 کراس

از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز عضو جدید خانواده مدیران خودرو احتمالا با سطح خوبی از امکانات رفاهی و ایمنی وارد بازار شده و به رقابت با دیگر رقبا بپردازد. در نسخه فول این خودرو امکاناتی نظیر سانروف، چهار کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تریم داخلی چرم مصنوعی، جلو آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی، نورپردازی کابین، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سربالایی، تنظیم حالت رانندگی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، تهویه الکتریکی دستی، شارژر بی سیم تلفن همراه، گرمکن صندلی های جلو، اپل کارپلی، اندروید اتو، دوربین و سنسور پارک عقب و رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچی وجود دارد.

ایکس33 کراس

کد خبر 143011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha