کد خبر 143033
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
قیمت لنت ترمز در سال ۱۴۰۲

لنت ترمز از قطعات مصرفی و بااهمیت اتومبیل محسوب می‌شود. به همین منظور خرید و تعویض این قطعه‌ی حیاتی به جهت حفظ ایمنی خودرو و سرنشینان بسیار حائز اهمیت بوده و جزء دغدغه‌های دارندگان اتومبیل نیز محسوب می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، یکی از مواردی که صاحبان خودرو در هنگام خرید این قطعه به آن توجه می‌کنند، قیمت لنت ترمز است و درباره آن سوالات زیادی دارند. برای مثال چرا قیمت لنت ترمز خودروها و برندهای مختلف و حتی لنت جلو و عقب متفاوت است؟ در این مقاله به توضیح کامل علت تفاوت قیمت لنت می‌پردازیم. اگر شما هم جزء کسانی هستید که قصد خرید لنت دارید، با خواندن این مقاله قادر خواهید بود تا بهترین لنت ترمز را با قیمت مناسب خریداری کنید.

قیمت لنت ترمز در سال ۱۴۰۲

عوامل تاثیر گذار در قیمت لنت ترمز در سال ۱۴۰۲

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم لنت ترمز نیز همانند سایر قطعات خودرو نظیر فیلترها، تسمه‌ها و روان کارها، از قطعات مصرفی خودرو محسوب می‌شود و در فواصل زمانی مشخص می‌بایست اقدام به بررسی و تعویض ‌آنها نمود. قیمت لنت ترمز به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از: ارزش برند تولیدکننده‌ی لنت ترمز، کیفیت و مرغوب بودن مواد سازنده‌ی لقمه لنت و تکنولوژی به کار رفته در تولید این قطعه. به طور کلی قطعه‌ی لنت ترمز به سه دسته‌ی لنت‌های ارگانیک، نیمه فلزی و سرامیکی تقسیم می‌شوند که در تعیین قیمت لنت ترمز بسیار موثر می‌باشند. به دلیل اینکه امروزه بیشترین تنوع لنت مربوط به لنت‌های سرامیکی و نیمه‌فلزی است؛ در ادامه این دو مدل لنت ترمز را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

قیمت لنت ترمز براساس نوع لنت ترمز

لنت‌های ترمز از نظر مواد به‌کار رفته در تولید آن‌ها به لنت‌های سرامیکی، نیمه فلزی و ارگانیک تقسیم می‌شوند. هر کدام از این نوع لنت‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. همه ما، نام لنت اصلی یا جنیون پارت را نیز شنیده‌ایم. لنت‌های جنیون به سفارش کمپانی خودروسازی مربوطه، توسط تولیدکنندگان‌ معتبر لنت ترمز در دنیا، تولید و سپس روی خودرو نصب می‌شوند. با توجه به فرمولاسیون خاص این لنت، می‌توان ادعا کرد یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتومبیلتان، لنت ترمز جنیون است. از ویژگی‌های لنت‌های اصلی می‌توان به کیفیت بالا، قدرت ترمز بسیار قوی، طول عمر استاندارد، عدم ایجاد صدا یا گرد و غبار اشاره کرد زیرا باعث سازگاری بیشتر با دیسک چرخ شده و در نهایت عمر مفید بیشتری نسبت به انواع دیگر لنت دارند.

ویژگی لنت ترمز سرامیکی

بعد از لنت‌های جنیون، لنت‌های سرامیکی به عنوان باکیفیت‌ترین لنت‌های موجود در بازار معرفی شده‌اند زیرا عملکردی مشابه لنت‌های جنیون دارند. لنت ترمز از نوع سرامیکی به دلیل عدم تولید صدا در زمان ترمزگیری، محبوبیت ویژه‌ای در بین خریداران پیدا کرده است. این قطعه بدون تولید گرد و غبار ترمزگیری بسیار خوبی را در شرایط اقلیمی مختلف فراهم می‌سازد. لنت‌های سرامیکی از مواد سرامیک مخصوص در ترکیب با سایر مواد موثر در تولید لنت ترمز، با به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته ساخته می‌شوند. این لنت‌ها برای همه نوع کاربرد ازجمله ترافیک‌های شهری و ترمزگیری‌های مکرر مناسب می‌باشند. شایان ذکر است که لنت‌های سرامیکی بعد از لنت‌های اصلی، از گرانترین لنت‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند.

ویژگی لنت ترمز نیمه فلزی

لنت‌ ترمز از نوع نیمه فلزی همانطور که از نامش پیداست از مقادیر زیادی فلز و آهن تشکیل شده است. از ویژگی‌های لنت‌های نیمه فلزی، قدرت ترمز بالا و انتقال حرارت زیاد در ترمزگیری‌های مکرر و در نتیجه خنک نگه داشتن سیستم ترمز می‌باشد. همچنین لنت‌های نیمه فلزی نسبت به لنت‌های اصلی و سرامیکی از قیمت مناسب‌تری برخوردارند. به همین دلیل لنت ترمزهای نیمه‌فلزی در سراسر جهان طرفداران بیشتری دارد. اما به علت تنوع برند در لنت ترمزهای نیمه فلزی، بهتر است شرکت‌ها و برندهای معتبر سازنده این مدل لنت ترمز را بشناسید تا بتوانید بهترین و باکیفیت‌ترین قطعه را خریداری نمایید.

قیمت لنت ترمز در سال ۱۴۰۲

بهترین برندهای لنت ترمز با قیمت مناسب

در این بخش، برندهای معتبر و باکیفیت لنت ترمز را به شما معرفی می‌کنیم تا در هنگام خرید میان برندهای متنوع و زیاد بازار، سردرگم نشوید. با خرید لنت ترمز خودروی خود از این برندها، مطمئن باشید که ترمزگیری خوبی خواهیدداشت.

میراژ (MIRAGE)

لنت ترمز برند میراژ با استفاده از فرمولاسیون فیبرکربن هیبریدی تولید می‌گردد. استفاده از این فرمول موجب شده تا تمام ویژگی‌های مثبت لنت‌های سرامیکی و نیمه فلزی در یک محصول ارائه شود. فرمول‌های هیبریدی عاری از مس بوده از این رو می‌تواند گزینه مناسبی برای رانندگی روزمره باشد. این قطعه ساخت کشور انگلیس می‌باشد و در ترمزگیری‌های شدید بدون آسیب به دیسک چرخ عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

پارس لنت (Par Lent)

شرکت پارس لنت به عنوان یک تولیدکننده داخلی همواره با استفاده از جدیدترین فرمولاسیون و فناوری‌های پیشرفته و بهره‌ گیری از نیروهای متخصص، لنت‌های با کیفیتی را روانه بازار لوازم یدکی کرده است. لنت ترمز پارس دارای ترمزگیری قوی در شرایط اقلیمی مختلف می‌باشد و به دلیل حذف مواد سراطان‌زای آزبست، کادمیم و سرب و ... از دوستداران محیط زیست نیز محسوب می‌شود.

های تک (Hi-TEC)

لنت ترمز برند های-تک توسط شرکت دانگ وو کره جنوبی تولید و به بازار جهانی عرضه گردید. برند های- تک دارای استاندارد ایزو ۹۰۰۱و تاییدیه IQNET و مورد تایید سازمان استاندارد ایران بوده و دارای گارانتی اصالت نیز می‌باشد. از ویژگی‌های بارز لنت های-تک می‌توان به قدرت ترمزگیری عالی، عدم تولید نویز و صدای اضافی، استحکام و مقاومت در دماهای بالا و عدم آسیب به دیسک چرخ اشاره کرد.

بلو (Blue)

لنت ترمز برند بلو جزء لنت ترمزهای نیمه فلزی بوده و ساخت کشور چین می‌باشد. از ویژگی‌های لنت ترمز برند Blue می‌توان به قدرت ترمزگیری قوی در شرایط اقلیمی مختلف، بی صدا و بدون لرزش، تولید کمترین میزان گرد و غبار و عدم استفاده از آزبست و عناصر خطرناکی مانند سرب و کادمیم و ... اشاره کرد.

قیمت لنت ترمز در سال ۱۴۰۲

ام بی کوریا (MB Korea)

لنت ترمز ام بی کوریا محصولی از شرکت موبیس Mobis کره جنوبی است. این شرکت یکی از تامین کنندگان قطعات اصلی هیوندا و کیا است و محصولات ترمز آن نیز بسیار شناخته‌شده است. در ساخت این لنت‌ها از بهترین فرمولاسیون تولید لنت ترمز استفاده می‌شود. لنت ترمز ام‌بی‌کوریا دارای دو مدل لنت نیمه‌فلزی و لنت سرامیکی است که هر دو مدل لنت، گیرایی و دوام بسیار خوبی داشته و از تحمل دمایی بالایی برخوردار هستند. به‌ همین دلیل یکی از بهترین برندهای لنت ترمز نیمه‌فلزی و سرامیکی در بازار محسوب می‌شوند.

های کیو (HI-Q)

این برند لنت ترمز یکی از محصولات شرکت سان‌شین کره جنوبی است. از ویژگی‌های مهم لنت ترمز برند های کیو می‌توان به کاهش آسیب رسانی به دیسک چرخ و افزایش عمر دیسک به دلیل مرغوبیت مواد تشکیل دهنده‌ی این لنت اشاره کرد. لنت ترمز HI-Q عاری از هرگونه سر و صدای سوت مانند و ناهنجار می‌باشد و در عین حال ترمزگیری نرم و یکنواختی را برای خودرو و راننده فراهم می‌سازد.

لنت ترمز باکیفیت و با قیمت مناسب را از کجا خریداری کنیم؟

چنانچه قصد خرید لنت ترمز برای خودروی خود را دارید، شما می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه لنت. آی‌آر، بهترین لنت ترمز را برای اتومبیلتان به صورت آنلاین سفارش دهید. می‌توان ادعا کرد که در این فروشگاه، لنت ترمز تمامی خودروهای سواری موجود، در برندهای مختلف موجود می‌باشد. همچنین شما عزیزان می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره‌ی رایگان با کارشناسان پشتیبان این فروشگاه، با توجه به بودجه‌ی مد نظرتان اقدام به ثبت سفارش نمایید و سفارش خود را در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید.

کد خبر 143033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha