استاندارد جدید صنعت موتورسیکلت امسال اجرایی می شود / الزامات استانداردی صنعت موتورسیکلت با 4 استاندارد جدید

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد گفت: بنا به خواست انجمن موتورسیکلت ایران، انطباق استانداردها با استاندارد چین (CCC) و استانداردهای منطقه ( GSO ) در دستورکار سازمان ملی استاندارد قرار می‌گیرد تا با رفع موانع، ارائه مدارک ایمارک برای صنعت‌گران این حوزه تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مهدی انگورج، در نشست تخصصی کیفی و ساخت داخل موتورسیکلت ایران و چین تاکید کرد: ارتقای استانداردهای ایمنی، کاهش آلایندگی و مصرف سوخت در صنعت موتورسیکلت نیز از اهداف سازمان ملی استاندارد است که حاصل اتفاق‌نظر و جلسات اتاق فکر سازمان ملی استاندارد با انجمن موتورسیکلت ایران و نخبگان دانشگاهی و علاقه‌مندان به این صنعت است.

وی همچنین از برگزاری اولین همایش صنعت موتورسیکلت در مهرماه خبر داد که با همکاری سازمان ملی استاندارد، وزارت صمت، سازمان حفاظت محیط زیست و انجمن موتورسیکلت برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد در ادامه به آمار تصادفات سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰ هزار کشته نتیجه تصادفات سال 1401 بود که حدود ۵۰ درصد این آمار مربوط به تصادفات موتورسیکلت با عابران پیاده بوده و  حدود ۴۰ درصد از کل کشته شدگان مربوط به راکبان موتورسیکلت بود که عمدتا از کلاه ایمنی استفاده نکردند.

 انگورج همچنین با توجه به تاثیر عوامل متعدد در حوادث رانندگی افزود: متاسفانه عزم و جدیتی در رعایت قوانین از سوی راکبان موتورسیکلت دیده نمی‌شود ضمن اینکه اهمیتی به رفع موانع جاده‌ای هم داده نمی‌شود و همه اینها باعث شده که خطرات زیادی متوجه راکبان موتورسیکلت شود.

 مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد همچنین با توجه به رویکرد جهان در استفاده از خودروهای برقی و هیدروژنی گفت: بر همین اساس خواست ما از تولیدکنندگان صنعت موتورسیکلت این است که در توسعه برندها، برنامه‌ریزی‌ها به سمت موتورهای برقی باشد.

انگورج خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها در سال ۲۰۳۰ صرفا موتورسیکلت‌های برقی اجازه تردد در ناوگان را خواهند داشت.

اجرای استاندارد جدید صنعت موتورسیکلت در سال جاری / با قوانین و الزامات گذشته نمی‌توان محصولات فردا را تولید کرد

استاندارد جدید صنعت موتورسیکلت امسال اجرایی می شود / الزامات استانداردی صنعت موتورسیکلت با 4 استاندارد جدید

همچنین در این نشست دهقان‌آزاد سرپرست نظارت بر اجرای استاندارد خودرو و نیرومحرکه سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد در سال جاری، استاندارد جدید صنعت موتورسیکلت را اجرایی می‌کند.

 وی با بیان اینکه روال تولید تغییر کرده است و دیگر نمی‌توان مثل سابق و با استاندارد و الزامات گذشته محصولات به‌روز و کیفی را تولید کرد، افزود: امروز نمی‌توان با قوانین و الزامات و فرآیندهای گذشته محصولاتی متناسب با نیازهای فردا تولید کرد.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته با واحدهایی مواجه شدیم که نتوانستند محصولاتی را مطابق استانداردها تولید کرده و این مساله معضلات و مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است، تصریح کرد: امروز الزامات استانداردی به نحوی است که وجود واحد فنی و مهندسی و تضمین کیفیت جز لاینفک در واحدهای تولیدی است.

سرپرست نظارت بر اجرای استاندارد خودرو و نیرومحرکه سازمان ملی استاندارد همچنین در خصوص الزامات استانداردی گفت: از تیرماه امسال برای محصولات جدید استاندارد 168 الزامی شد و از دی‌ماه نیز برای محصولات جاری این استاندارد الزامی خواهد شد.

دهقان‌آزاد در پایان تاکید کرد: امروز علاوه بر 60 استاندارد فنی که از قبل تعیین شده بود، 4 استاندارد دیگر از الزامات اصلی و جدید سازمان ملی استاندارد در صنعت موتورسیکلت است. در بخش الزامات استاندارد زیست محیطی نیز که توسط سازمان محیط زیست اجرایی می‌شود، استاندارد الزامات OBD و استانداردهای آلایندگی صوتی و گازی را اجرایی می‌کنیم.

کد خبر 143274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha