پیش‌نویس ارزیابی کیفی قطعات خودرو تدوین شد / ارتقای قوای محرکه پلتفرم‌های قدیمی و کیفیت قطعات خودروهای جدید در دستورکار قرار گرفت

بر اساس تفاهم‌نامه انجمن‌های قطعه سازی و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، پیش‌نویس مربوط به ارزیابی کیفی قطعات تدوین و مقرر شد، ارتقای قوای محرکه پلتفرم‌های قدیمی و ارتقای کیفی قطعات خودروهای جدید به طور جدی در دستورکار قرار گیرد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: در نشست انجمن‌های قطعه سازی و شرکت‌های خودروساز با معاون وزیر صمت، روند ارزیابی کیفی قطعات و آدیت قطعه سازان اولویت‌بندی و مقرر شد تا ارتقای کیفی قطعات در 2 بخش به طور ویژه دنبال شود.

منصور منصوری در تشریح نتایج تفاهم‌نامه انجمن‌های قطعه سازی و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال گذشته، تاکید کرد: به دنبال تفاهم‌نامه سال گذشته انجمن‌های قطعه سازان با شرکت ISQI، جلسات کارشناسی خودروسازان و قطعه سازان برگزار و خوشبختانه در راستای ساماندهی و بازرسی کیفی قطعات، نتایج خوبی حاصل شد.

وی افزود: در نتیجه این جلسات که با هدف نظارت بیشتر بر کیفیت و عارضه‌یابی قطعات و با هماهنگی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برگزار شد، کل تفاهم‌نامه سال گذشته به 6 بخش اصلی و موارد مربوط به نحوه ساماندهی و ارزیابی کیفی قطعات تقسیم‌بندی شد.

اجرای پروژه‌های کیفی و افزایش سطح انتظار مردم از کیفیت خودروها

پیش‌نویس ارزیابی کیفی قطعات خودرو تدوین شد / ارتقای قوای محرکه پلتفرم‌های قدیمی و کیفیت قطعات خودروهای جدید در دستورکار قرار گرفت

دبیر انجمن قطعه سازان کشور خاطرنشان کرد: ایجاد داشبورد کیفیت و نحوه شناسایی و عارضه‌یابی قطعات پرایراد، نحوه ارزیابی قطعه سازی و گریدبندی آنها توسط وزارت صمت و تکمیل آزمایشگاه‌ها به منظور انجام آزمون‌ها و تست‌های مربوط به قطعات از جمله بخش‌های اصلی این تفاهم‌نامه است که در تمام این حوزه‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

به گفته منصوری نتیجه این جلسات پس از جمع‌بندی‌های کارشناسی به معاون حمل و نقل وزارت صمت ارائه و مقرر شد تا قطعه سازان در حوزه ارتقای کیفیت، قوای محرکه خودروهای جاری و پلتفرم‌های قدیمی متمرکز شده و ارتقای کیفیت در این بخش به طور جدی دنبال شود. همچنین در مرحله بعد بر روی پلتفرم‌ها و خودروهای جدیدی مانند شاهین و تارا و خودروهای دیگری که بر روی پلتفرم‌های جدید سوار می‌شوند، موضوع ارتقای کیفی قطعات پیگیری و عملیاتی شود.

مراجعه به تعمیرگاه‌ها در دوره گارانتی کاهش می‌یابد؟

وی همچنین با توجه به افزایش سطح انتظار مردم از کیفیت خودروها گفت: با عرضه عمده خودروهای جدید به بازار، واکنش بازار و مصرف‌کنندگان نسبت به سطح کیفی خودروهای جدید و مشکلات مربوط به کیفیت و آپشن‌های آنها تا حدودی مشخص است بنابراین با افزایش مدت زمان دوره گارانتی خودروها انتظار می‌رود که مراجعه به تعمیرگاه‌ها به خصوص در دوره گارانتی صرفا برای سرویس‌های دوره‌ای باشد.

منصوری افزود: اینکه پس از 5 سال گارانتی کدام بخش از خودروها دچار مشکل شده و چه قطعاتی باید تعویض شوند موضوعی تعریف شده است که خوشبختانه به این سمت و سو سوق یافته و از این بابت به نتایج خوبی دست یافتیم. در این راستا پیگیری‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و حمایت‌های معاون وزیر صمت و تلاش برای برگزاری نشست‌های مشترک ارزیابی کیفی قطعات بین خودروسازان و انجمن‌های قطعه سازی همگی جای تقدیر دارد.

این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان کشور در پایان با توجه به لزوم اولویت‌بندی روند ارزیابی تمام قطعه سازان، خاطرنشان کرد: به جهت این‌که ارزیابی کیفی و ادیت تمام قطعه سازان در یک محدوده زمانی میسر نیست، روند ارزیابی کیفی قطعات شامل دو بخش ارتقای قوای محرکه پلت‌فرم‌های قدیمی و ارتقای کیفی قطعات خودروهای جدید اولویت‌بندی و مقرر شد تا ابتدا ارزیابی کیفی بخشی از قطعه سازانی که بر روی قوای محرکه خودروهای جاری و پلتفرم‌های قدیمی فعالیت دارند، انجام شود و در ادامه ارزیابی‌ها بر سایر قطعات حتی قطعات تزئینی متمرکز شود تا ارتقای کیفیت را شاهد باشیم.

کد خبر 143289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha