مرکز تست تصادف خودرو اوایل سال ۱۴۰۳ افتتاح می شود / اجرای طرح ارتقاء و بهبود کیفی قطعات پر ایراد خودروسازان

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با توجه به اهمیت نظارت بر کیفیت قطعات و در راستای اجرای تفام نامه انجمن های قطعه سازی و شرکت ISQI در حوزه ارتقای کیفی خودروها، از آماده سازی مرکز ایمنی و تست تصادف خودرو تا پایان امسال و رونمایی از آزمایشگاه مرکز تست تصادف در اوایل سایر ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از صنایعی که موضوع کیفیت آن همواره زیر ذره بین مشتریان قرار دارد صنعت خودرو است در واقع صنعت خودرو ایران با وجود همه اقدامات و برنامه های کیفی و توسعه ای مختلفی که در سال های اخیر دنبال کرده همواره جزو صنایعی بوده که مورد انتقاد مصرف کنندگان و مسئولان قرار داشته است چنانچه هرجا که بحث از کیفیت است، نقد و یا مقایسه این صنعت با خودروهای سطح بین المللی نیز وجود داشته است.

اما در این میان مساله ای که کمتر به آن توجه شده است موضوع ارتقای کیفیت صنعت خودرو با محوریت زنجیره تامین است در واقع قطعه سازی به عنوان بیشترین سهم در حوزه کیفیت در صنعت خودرو و با فعالیت حدود ۱۲۰۰ قطعه ساز در این سالها راهبرد مشخصی در زمینه ارتقای کیفیت نداشته است.

یکی از مهم ترین رویدادهای این روزهای صنعت قطعه سازی کشور برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران می باشد که تا ساعاتی دیگر به پایان می رسد. سال گذشته و همزمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران، تفاهم نامه ای با هدف نظارت بیشتر بر کیفیت و عارضه یابی قطعات میان انجمن های قطعه سازی و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) به امضاء رسید.

همچنین با حضور مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت در نمایشگاه قطعات خودرو تهران در سال گذشته نیز از داشبورد کیفیت صنعت خودرو از نگاه مشتریان رونمایی شد و حالا با نزدیک شدن به سالگرد تفاهم نامه صورت گرفته در حوزه نظارت بر کیفیت قطعات و رونمایی از داشبورد کیفیت می خواهیم به بررسی اقدامات و نتایج این تفاهم نامه در ارتقای کیفی قطعات بپردازیم.

ایجاد آزمایشگاه تخصصی تست قطعات با هدف نظارت بر کیفیت

مرکز تست تصادف خودرو اوایل سال ۱۴۰۳ افتتاح می شود / اجرای طرح ارتقاء و بهبود کیفی قطعات پر ایراد خودروسازران

سعید تاجیک مدیرعامل شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد(ISQI)، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به برخی اقدامات در جریان تفاهم نامه انجمن قطعه سازان کشور و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه انجمن های قطعه سازی با شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) و نظارت بیشتر بر کیفیت قطعات، آزمایشگاه های تخصصی تست قطعات راه اندازی شد.

وی افزود: همچنین با همکاری وزارت صمت و خودروسازان طرح جامع داشبورد کیفیت از نگاه مشتریان تدوین شد تا بر اساس ایرادات قطعه ای که مصرف کنندگان مطرح می کنند به سرعت بتوان قطعه ساز مربوطه را شناسایی کرد.  

تاجیک تاکید کرد: همزمان با اجرای این طرح به صورت پایلوت بر روی یکسری قطعات، شرکت ISQI با همکاری وزارت صمت و خودروسازان طرح ارتقاء و بهبود کیفیت را برای قطعه سازانی که بیشترین ایراد و عارضه را ایجاد کردند را نیز اجرایی می کند.

کنسرسیوم قطعه سازان و شرکت ISQI اجرای پروژه تست تصادف را برعهده گرفت

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در ادامه با توجه به پیشرفت های پروژه مرکز تست تصادف، از رونمایی آزمایشگاه مرکز تست تصادف در  اوایل سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: مرکز ایمنی و تست تصادف جز پروژه هایی است که پیشرفت خوبی را در یک سال گذشته داشته و پیش بینی می شود با اتمام این مرکز تا پایان امسال، اوایل سال آینده شاهد بهره برداری و رونمایی از آزمایشگاه مرکز تست تصادف باشیم.

تاجیک همچنین به عدم تحقق وعده های دولت و معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در حمایت از پروژه مرکز تست تصادف اشاره کرد و گفت: برخلاف وعده دولت و معاونت علمی و فن آوری رئیس جمهوری و ارجاع این پروژه به بانک صنعت و معدن، تاکنون با گذشت حدود دو سال از وعده مسئولان حتی یک ریال تسهیلات به این پروژه پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای اجرای آزمایشگاه مرکز تست تصادف ۱۵ میلیون یورو سرمایه گذاری صورت گرفته است، افزود: به منظور اجرای پروژه مرکز تست تصادف کنسرسیومی بین قطعه‌سازان و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) شکل گرفت و با سرمایه گذاری ۱۵ میلیون یورویی که تاکنون صورت گرفته بخش زیادی از تجهیزات خریداری و سوله ها و سالن ها در مرحله ساخت قرار دارد به طوری طبق زمان بندی پیشرفت خوبی در اجرای این پروژه حاصل شده است.

این مقام مسئول در شرکت ISQI در پایان با بیان اینکه راه اندازی مرکز تست تصادف می‌تواند بیش از ۷۰ درصد در کاهش حوادث ناشی از تصادف‌ها موثر باشد، خاطر نشان کرد: هدف ما در ایجاد مرکز ایمنی و تست تصادف دستیابی به تولید محصولات باکیفیت، آرامش و ایمنی بیشتر در صنعت خودرو است.

کد خبر 143228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha