کد خبر 143525
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
تویوتا پرادو چینی می‌آید

برخی منابع خبری از برنامه تویوتا برای تولید تویوتا پرادو ۲۰۲۴ در چنگدو چین توسط جوینت وینچر تویوتا - FAW خبر می‌دهند و باید منتظر تویوتا پرادو چینی باشیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، دو ماه پس از معرفی رسمی تویوتا پرادو مدل ۲۰۲۴، اطلاعات برخی منابع چینی حاکی از برنامه‌ریزی تولید تویوتا پرادو در چین به وسیله جوینت وینچر تویوتا – FAW است.

براساس تیزرهایی که در شبکه اجتماعی چین منتشر شده است، تولید تویوتا پرادو مدل ۲۰۲۴ در کارخانه چنگدو انجام خواهد شد و باید منتظر تویوتا پرادو چینی باشیم.

این تصمیم تویوتا احتمالا بی‌ارتباط با داغ شدن تب خودروهای آفرودی در چین و ورود پرقدرت خودروسازان چینی نظیر گریت وال به این سگمنت نیست.

ویدئوی معرفی تویوتا پرادو 2024

در ماه‌های اخیر، خودروسازان چینی به معرفی خودروهایی با توانایی بالای آفرود نظیر سری تانک و بی وای دی یانگ اقدام کردند که با استقبال زیادی در بازار خودرو چین مواجه شده است.

در مجموع طراحی خودروهایی با فرم جعبه‌ای و قابلیت‌های بیراهه نوردی در ماه‌های اخیر به اندازه‌ای زیاد بوده است که تویوتا را به فکر کسب سهم از این حوزه و آغاز تولید پرادو در چین انداخته است.

البته تویوتا در این مسیر کار سختی پیش رو دارد چراکه افکار عمومی چین به دلایل سیاسی و تاریخی رویکردی منفی نسبت به ژاپن و خودروهای این کشور دارند. به همین دلیل نیز خودروهای ژاپنی در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان حضور کمرنگی دارند که طبیعتا تغییر این رویکرد نیازمند کار فراوان است.

تویوتا پرادو ۲۰۲۴ در دو مدل با چراغ‌های گرد و مستطیلی تولید خواهد شد که هر دو مدل از ابعاد یکسانی برخوردار است.

تویوتا پرادو
تویوتا پرادو ۲۰۲۴ با چراغ‌های گرد
تویوتا پرادو
تویوتا پرادو ۲۰۲۴ با چراغ‌های مستطیل

تویوتا پرادو به پیشرانه پیشرفته ۴ سیلندری مجهز است که به لطف حضور یک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری و جعبه دنده جدید ۸ سرعته اتوماتیک برابر با ۳۲۶ اسب بخار خروجی دارد. گشتاور این پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ برابر با ۶۳۰ نیوتن متر است.

سامانه چهار چرخ محرک نیز به عنوان آپشن استاندارد در نظر گرفته شده است. دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود، قفل دیفرانسیل عقب و وضعیت کاملا فعال دو حالته از دیگر امکانات محصول جدید تویوتا است.

تمامی مدل‌های تویوتا پرادو ۲۰۲۴ مجهز به کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط ترمز اضطراری و دستیار حفظ خودرو بین خطوط است.

تصاویر رسمی تویوتا پرادو مدل ۲۰۲۴ را در گالری ذیل ورق بزنید:

کد خبر 143525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha