اعلام رسمی مشخصات فنی لئو MX8 در وبسایت ایستا موتور ارس / تجربه کوتاه رانندگی با لئو ام ایکس8

ایستا موتور ارس که در اواخر سال گذشته از شاسی بلند شاسی مستقل لئو MX8 با امکانات کامل و به‌روز رونمایی کرده بود، با انتشار کاتالوگ رسمی این خودرو، مشخصات فنی لئو MX۸ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شاسی بلند لئو MX8 در واقع نسخه چینی نیسان ترا است که ویژه بازار کشورهای غرب آسیا طراحی شده بود و حالا این خودرو با شمایلی جدید که هنوز در کشور مبدا نیز رونمایی نشده است به بازار ایران آمده است.

شرکت ایستا موتور ارس که چندی پیش تصاویری از آغاز مونتاژ آزمایشی لئو MX۸ را منتشر کرده بود، کاتالوگ رسمی و مشخصات فنی لئو MX8 را نیز در وبسایت این شرکت بارگزاری کرد.

کاتالوگ رسمی و مشخصات فنی لئو MX8

مشخصات فنی لئو MX8

تجربه کوتاه رانندگی با لئو MX8

لئو MX8 یکی از معدود خودروهای SUV بازار ایران است که با شاسی مستقل و قابلیت‌های ویژه تردد در مسیرهای ناهموار و آفرود به بازار عرضه می‌شود اما این قابلیت موجب نمی‌شود تا خودروی نامناسبی برای تردد در شهر باشد.

لئو MX۸ هر چند یک شاسی بلند سایز بزرگ با قابلیت آفرودی است اما برخورداری از سیستم تعلیق نرم و سطوح بالای آپشن‌های رفاهی و ایمنی، این خودرو را به محصولی مناسب تردد شهری نیز تبدیل می‌کند.

بزرگ‌ترین مشکلی که برای تردد با لئو MX8 در شهر خواهید داشت به سایز بزرگ این خودرو بازمی‌گردد که می‌تواند برای برخی مشکل‌ساز شود اما اینجا هم برای راحتی بیشتر یک آپشن کاربردی در لئو MX۸ وجود دارد.

آپشن تانک در چنین شرایطی با کنترل نیروی وارد شده بر یکی از چرخ‌ها در زمان دور زدن می‌تواند کمبود فضا را برای راننده جبران کند.

همچنین نسخه فول آپشن لئو ام ایکس۸ تیپ ONROAD به نسل دوم فناوری های ایمنی خودرو نظیر رادار هشدار برخورد از جلو FCW، رادار هشدار خروج از خط LDWS، رادار حفظ حرکت در بین خطوط LKA، رادار ترمز اضطراری خودکار AEB، رادار نقطه کور BSD، سیستم کنترل سرعت در سر پایینی HDC و سیستم کنترل سرعت در سر بالایی HAC مجهز است که می‌تواند متضمن رانندگی امن همراه با آرامش در شهر باشد.

آشنایی با طراحی ظاهری لئو MX8

از نظر ظاهری لئو MX۸ کاملا روحی ژاپنی دارد. در نمای جلو چراغ‌های اصلی این خودروی شاسی بلند دو دیفرانسیل طراحی کشیده، بزرگ و خشنی دارند که متصل به جلو پنجره نیز هستند. جلو پنجره MX۸ هم به صورت یکپارچه و بزرگ طراحی شده و تا انتهای سپر کشیده شده است. یک خط کرومی هم بالای جلو پنجره و چراغ‌های اصلی به صورت سرتاسری قرار گرفته است. انتهای سپر هم یک لیپ سپر کرومی جلوه اسپرتی را به این خودرو بخشیده است.

در نمای جانبی اولین موردی که به چشم می‌خورد گلگیرهای بیرون زده از بدنه است که سبب شده تا خودرو عضلانی‌تر به نظر برسد. همچنین یک رکاب ثابت کرومی هم پایین درب‌ها تعبیه شده تا سوار و پیاده شدن سرنشینان را راحت‌تر کند. رینگ‌های خودرو نیز طراحی زیبا و هماهنگی داشته و اندازه آنها هم مناسب به نظر می‌رسد.

در نمای عقب این خودروی بزرگ طراحی هماهنگی با دیگر بخش‌های خودرو شاهد هستیم. چراغ‌های اصلی به صورت بزرگ و افقی طراحی شده که تا نیمه‌های درب صندوق نیز کشیده شده‌اند. همچنین یک خط کرومی نسبتا پهن از قسمت بالا دو چراغ را به یکدیگر وصل کرده‌اند. سپر عقب با برآمدگی محسوسی طراحی شده که نشان از یک خودروی پر قدرت است. همچنین یک دیفیوزر بزرگ و نسبتا ساده  بر روی سپر قرار گرفته است.

آشنایی با طراحی کابین لئو MX8

با ورود به کابین لئو MX8 ظاهر مدرن و البته ساده آن به چشم می‌آید. بر روی داشبورد میانی ابتدا دریچه‌های هوای مستطیلی شکل و کشیده تهویه مطبوع قرار گرفته و پس از آن مهمترین قسمت داشبورد خودنمایی می‌کند. درون یک قاب بیرون زده از داشبورد یک صفحه نمایش بزرگ و عریض به همراه کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا تعبیه شده که جلوه زیبا و مدرنی را به کابین خودرو داده است. سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز از همین بخش قابل کنترل است.

همچنین یکی دیگر از نکات مثبت کابین لئو MX۸ تریم دو رنگ آن در کنار طرح چوب تریم تیره رنگ آن است که حس خوشایندی را به سرنشینان منتقل می‌کند. فرمان هم به صورت D کات طراحی شده که در کمتر خودرویی از این کلاس شاهد هستیم. غربیلک فرمان هم بزرگ و سه شاخه طراحی شده که در دل خود کلیدهای کنترلی کروز کنترل خودرو و سیستم مالتی مدیا را جای داده است. صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت تلفیقی است. دو عقربه دایره‌ای شکل در دو طرف و یک صفحه نمایش دیجیتال میان آن دو تمامی سلایق آنالوگ و دیجیتال پسند را پوشش می‌دهد.

مشخصات فنی لئو MX8

خودرو جدید شرکت ایستا موتور مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو شارژ میتسوبیشی سری ۴K۳۱ بوده که توانایی تولید ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن بر متر گشتاور را داراست. این پیشرانه قدرتمند از تکنولوژی‌های میتسوبیشی بهره می‌برد که یک نکته مثبت محسوب می‌شود.

گیربکس لئو MX8

جعبه دنده‌ای که وظیفه انتقال قدرت پیشرانه را به صورت پیش فرض به محور عقب و در صورت نیاز راننده به هر چهار چرخ دارد یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT  بوده که محصولی از شرکت آلمانی و نام آشنای ZF  است. همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم لئو MX8 یک خودروی دو دیفرانسیل و شاسی بلند واقعی است. این یعنی پس از مدت‌ها بازار ایران شاهد یک خودروی آفرودی با باطنی ژاپنی بوده که آماده رقابت با رقبای صفر کیلومتر چینی خود است.

سیستم تعلیق و ترمز لئو MX۸

سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های جلو از نوع جناغی دوبل با میل تعادل و در چرخ‌های عقب از نوع ۵ مفصلی است. ترمزهای جلو لئو MX8 از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب هم از نوع دیسکی هستند.

امکانات رفاهی و ایمنی لئو MX۸

لئو MX8 از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز خودرویی دست پر بوده و رقیبی سرسخت برای خودروهای هم رده‌اش در بازار کشور است. سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۱۰ اینچی، سیستم استارت بدون کلید (Engine Start Stop)، سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry)، دریچه تهویه هوای ردیف عقب، صندلی راننده و شاگرد با قابلیت تنظیم برقی، دکمه های کنترل از روی فرمان، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف حساس به مانع، کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای و زانویی راننده، ترمزهای هر چهار چرخ دیسکی، سنسور باران، سنسور نور، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سیستم‌های کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، اتوهلد، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ترمز ضد لغزش از جمله دریای امکانات این خودروی جدید دو دیفرانسیل است.

کد خبر 143281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha