هزینه گارانتی محصولات سایپا یک سوم شده است / سال ۱۴۰۰ ماهانه ۸۰ میلیارد تومان، متقاضیان از خرید محصولات سایپا انصراف می‌دادند

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به ازای هر خودرو سه میلیون تومان هزینه گارانتی پرداخت می‌شد، در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ این عدد به دو میلیون تومان و در سال جاری به یک میلیون تومان رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو، محمدعلی تیموری، با بیان این مطلب و با تاکید بر اینکه به دلیل تحریم‌های ظالمانه در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و در این راستا ضرورت دارد از تمام ابزارها برای توسعه صنعت خودرو، بهره ببریم، ‌گفت: بهمن ماه ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری فرمودند که مردم از کیفیت خودرو گله‌مند هستند، این امر، راهبردی برای تیم جدید مدیریت گروه خودروسازی سایپا شد تا گذشته را جبران کند و در زمینه تولید خودروهای با کیفیت و متنوع، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد؛ لذا طی ۲۱ ماه گذشته، سعی شده خودروهای با کیفیت و به روز تولید شود.

وی که دومین کنگره شهدای پایتخت و اولین یادواره شهید مدافع امنیت جامعه کارگری حسین تقی پور سخن می گفت، با تاکید بر اینکه ‌اولین بخشی که در سال ۹۷ مورد تحریم گسترده قرار گرفت، ‌ صنعت خودرو بود چرا که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال توقف کامل تولید خودرو بودند، ‌افزود: با وجود تمام مشکلاتی که به واسطه تحریم در صنعت خودرو پدید آمد، ‌ اما اکنون می‌بینیم که تولید خودرو شرایط بسیار بهتری پیدا کرده است، لذا با اقدام انقلابی در رفع عیوب می‌توان صنعت خودرو را در مسیر درست هدایت کرد.

تیموری اظهار داشت: در ۱۰ سال اخیر در صنعت خودرو و به خصوص در بخش زیرساخت، فعالیتی صورت نگرفت و بیش از ۹۰ درصد زیرساخت‌ها در صنعت خودرو متعلق به دهه‌های ۷۰ و ۸۰ است. عدم توسعه زیرساخت سبب شده که مصرف انرژی در ماشین آلات و تجهیزات فعلی ۱۰ برابر مصرف جهانی باشد از همین رو طی برنامه ریزی صورت گرفته در صدد آن هستیم که ماشین آلات و تجهیزات را به روز کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه طی ۲۱ ماه گذشته گروه سایپا ۲۴۰ پروژه کیفی تعریف کرده و این امر موجب کاهش مراجعه مردم به نمایندگی‌ها شده است، افزود: در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به ازای هر خودرو سه میلیون تومان هزینه گارانتی پرداخت می‌شد، در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ این عدد به ۲ میلیون تومان و در سال جاری به یک میلیون تومان رسیده در حالی که نرخ دستمزد و قطعات افزایش پیدا کرده است؛ در حقیقت هزینه گارانتی محصولات سایپا یک سوم شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ ماهیانه نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان، متقاضیان از خرید محصولات سایپا انصراف می‌دادند اما امسال این عدد صفر شده است لذا  مردم متوجه افزایش کیفیت و بهبود محصولات سایپا شده‌اند.

تیموری تصریح کرد: با سیاستگذاری جدید و مدبرانه دولت سیزدهم صنعت خودروسازی به مرحله‌ای رسیده است که بعد از ۲۷ سال تولید خودروی پراید، امسال هشت مدل خودروی جدید توسط گروه سایپا تولید و روانه بازار می‌کند.

مدیرعامل گروه سایپا تاکید کرد: تمام تلاش‌های ما در زمینه کیفی‌سازی و ارتقاء محصولات تولیدی و صادرات به بازارهای بین‌المللی که خود تامین ارز بسیار مناسبی را در دو سال آینده خواهد داشت، در مقابل زحمات و از خودگذشتگی رزمندگان و ایثارگران در ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بسیار ناچیز است.

دومین کنگره شهدای پایتخت و اولین یادواره شهید مدافع امنیت جامعه کارگری حسین تقی پور به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مقامات لشکری و کشوری و خانواده‌های معظم و معزز شهداء در شرکت پارس خودرو برگزار شد.

کد خبر 143542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha