ایجاد مرکز تحقیق و نوآوری کرمان موتور، گامی بسیار مهم در ارتباط صنعت و دانشگاه است

معاون فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران، ایجاد مرکز تحقیق و نوآوری کرمان موتور در دانشگاه علم و صنعت ایران را گامی بسیار مهم در ارتباط دانشگاه و صنعت بیان کرد و گفت: دانشگاه و صنعت باید قابلیت های یکدیگر را بسنجند چرا که با ایجاد رابطه محکم بین صنعت و دانشگاه، مشکلات صنعت قابل رفع است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمدعلی بوترابی، با بیان این مطلب در نخستین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور، برگزاری این رویداد علمی را بهترین اتفاق در دانشگاه علم و صنعت ایران دانست و گفت: به طور قطع حضور کرمان موتور در دانشگاه علم و صنعت برکات و ثمرات بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کرمان موتور با ایجاد مرکز فناوری تئوری تولید انبوه به ثروت را محقق کرد، اضافه کرد: امضای تفاهم نامه تاسیس مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت با همت کرمان موتور گام بزرگی برای رشد دانشگاه محسوب می شود.

معاون فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در ادامه به تشریح وضعیت تحقیق و توسعه در صنعت خودرو ایران پرداخت و افزود: مقالات تخصصی بسیاری در صنعت خودرو ایران تهیه شده است اما این مقالات باید به دانش فنی تولید نمونه تبدیل شوند و پس از آن به دانش فنی تولید انبوه مبدل شوند.

بوترابی همچنین به امکانات بالای کشور در زمینه تحقیق و توسعه اشاره و تاکید کرد: با وجود امکانات موجود تنها حدود 50 میلیارد تومان نقدینگی تولید می شود در حالی است که شرکت تویوتا به اندازه کل فعالیت های اقتصادی ایران توان ایجاد نقدینگی دارد.

برای تماشای گزارش تصویری نخستین رویداد فرصت‌های نوآوری و فناوری کرمان موتور کلیک کنید.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت خودروسازی در ایران، ساخت یک خودرو را اقدامی فرهنگی دانست و تصریح کرد: با وجود اجرای هزاران فرایند مهندسی اما همچنان صنعت خودرو ایران در چرخه تبدیل گزاره های علمی به پول و ثروت با دشواری ها و سختی های زیادی مواجه است.

معاون فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران همچنین به جنبه های مثبت و منفی تحریم بر صنعت کشور اشاره و خاطر نشان کرد: چین ظرف 9 سال تحریم تبدیل به چین فعلی شد بنابراین ایران نیز با تجربه های پیشین خود در کنار توانمندی های موجود می تواند این مسیر را طی کند.

سید مجید اسماعیل زاده

کرمان موتور سردمدار توسعه علم و فناوری و تعامل با دانشگاه است

در ادامه برگزاری نخستین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور، سید مجید اسماعیل زاده رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران، رویکرد توسعه و فناوری در 10 سال گذشته را مبتنی بر فشار علمی پرریسک و پر هزینه دانست و تاکید کرد: امید است همکاری علمی و فناوری بابی برای اتفاق های بزرگ تر در حوزه فناوری در صنعت خودرو ایران باشد و در این مسیر کرمان موتور سردمدار توسعه علم و فناوری در حوزه دانشگاه باشد.

وی همچنین با اشاره به رویکرد دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه فناوری گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران جایگاه رفیعی به لحاظ زیرساختی در حوزه فناوری دارد و امروز جز برترین دانشگاههای کشور در حوزه فناوری است.

پروژه PS1 کرمان موتور فرصت جدیدی را برای رشد و توسعه فراهم کرد

در ادامه این برنامه و در جریان برگزاری پنل رویکردهای نوین در طراحی استایل، بئارزی(Bearzi) مدیرعامل شرکت B.eng ایتالیا گفت: دو سال قبل که موضوع همکاری با کرمان موتور مطرح و پیشنهاد همکاری در پروژه PS1 این شرکت ارائه شد تلاش کردم که افق بلندتری را ببینم و تعامل با کشورهای دیگر و فرهنگ های مختلف را تجربه کنم.

وی که با اشاره به تجربه ۱۵ ساله خود در صنعت خودرو دنیا تاکید کرد: پروژه PS1 کرمان موتور فرصت جدیدی را برای ما فراهم کرد که با هم یاد بگیریم و با هم رشد کنیم.

بئارزی، به عنوان یکی از شرکت های همکار در پروژه PS1 کرمان موتور ادامه داد: گام نهادن در این مسیر جدید و طراحی محصولی جدید مسلما حرکتی مهم برای شرکت کرمان موتور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت B.eng خروجی پروژه جدید کرمان موتور را بسیار زیبا دانست و گفت: امیدوار هستم که این مسیری را که با کرمان موتور شروع کردیم به خوبی به پیش ببریم چرا که این پروژه ها موجب قوی تر شدن رقبا خواهد شد و برای همه ما بسیار مفید خواهد بود.

حسین وفایی

مسیر جذاب طراحی و توسعه محصول در کرمان موتور با پروژه PS1 کلید خورد

در ادامه این رویداد علمی، حسین وفایی طراح ارشد کرمان موتور، برگزاری نخستین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور را اقدام بسیار ارزشمندی برای کرمان موتور و کشور دانست و گفت: چند سال است که سوار بر ماشین های توسعه و تولید کرمان موتور شدم و با این شرکت سفر جذابی را آغاز کردم.

وی با بیان اینکه تا پیش از این مقوله ای به نام طراحی خودرو در شرکت کرمان موتور وجود نداشت، ادامه داد: اما حمایت خوب مدیریت ارشد کرمان موتور و با وجود شدت گرفتن تحریم درست ترین تصمیم در این شرکت گرفته شد و تحریم ها مانع حرکت و توسعه در کرمان موتور نشد بلکه با توسعه دانش فنی و همکاری با شرکت های خارجی، مسیر جذاب طراحی و توسعه محصول در کرمان موتور با پروژه PS1 کلید خورد.

طراح ارشد کرمان موتور افزود: معتقدم با پروژه PS1 آینده درخشانی پیش روی کرمان موتور است و به تدریج پروژه های بزرگ تری را اجرایی خواهیم کرد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان دوره طراحی استایل که با همکاری کرمان موتور و دانشگاه الزهرا برگزار شده بود، تقدیر و جوایز برگزیدگان اهدا شد.

کد خبر 143845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha