چرا تاکنون اتوبوس برقی سایپادیزل در ناوگان حمل و نقل درون شهری استفاده نشده است؟

دو سال از معرفی و تست اتوبوس برقی شرکت سایپادیزل می گذرد و متاسفانه هنوز شاهد تردد این اتوبوس ها در حمل و نقل درون شهری کشور نیستیم.

به گزارش پرشین خودرو، معرفی و نمایش عمومی اتوبوس برقی سایپادیزل در نمایشگاه بین المللی تهران بهانه ای شد تا به این موضوع بپردازیم که چرا پس از گذشت دو سال از معرفی و تست این اتوبوس، هنوز در حمل و نقل درون شهری از این اتوبوس های برقی استفاده نمی شود.

براساس این گزارش، این طور که از پرس و جوی خبرنگار ما با مدیران شرکت سایپادیزل بدست آمده است متاسفانه آن طور که باید و شاید وزارت کشور و شهرداری های شهرهای مختلف به موضوع استفاده از اتوبوس برقی واقف نیستند و در حالیکه باید شاهد سفارش گذاری و تامین اعتبار برای تولید این اتوبوس ها باشیم، هیچ حرکتی اتفاق نیافتاده است.

این گزارش می افزاید که اتوبوس برقی سایپادیزل در چندین شهر بزرگ کشور مورد تست و بررسی قرار گرفته است و به رغم تایید شدن از سوی مردم و سازمان های مجری، اما تاکنون سفارش گذاری برای تولید این محصول صورت نگرفته است.

اتوبوس تمام برقی شرکت سایپادیزل که مورد توجه بازدیدکنندگان و فعالان حوزه حمل و نقل در نمایشگاه بین المللی تهران نیز قرار گرفت از موتور الکتریکی Dana TM۴ با قدرت ٢۴۵ کیلو وات بهره می برد که ٣٣٢٩ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و برای پیمایش ۲۵۰ کیلومتر، نیاز به حدود ۳ ساعت شارژ در ایستگاه های شارژ خودروهای برقی دارد. باطری های این محصول از گارانتی ۸ ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش برخوردار است.

بنابر اعلام شرکت سایپادیزل، به محض تأمین و اختصاص اعتبارات لازم از سوی نهادهای ذی‌ربط، اتوبوس برقی این شرکت به چرخه حمل و نقل درون شهری کشور اضافه خواهد شد تا بتواند نیازهای کشور در این بخش را پوشش دهد.

کد خبر 143949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha