اولین خط تولید اتوبوس برقی افتتاح می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولین خط تولید اتوبوس برقی، به زودی آغاز به‌ کار خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، عباس علی آبادی، با اعلام این خبر از تهیه سند برنامه راهبردی بخش صنعت خبر داد و اظهار داشت‌: در حال حاضر ۲۰ ابر پروژه از جمله «برقی‌سازی حمل و نقل»، «پیشران‌های کشتی و هواپیما»، «قطار سریع‌السیر»، ‌ «نهضت پایش سرزمین و اکتشافات» و «خوشه بندی صنعت لوازم خانگی» در وزارت صمت در حال اجراست که به نتیجه رسیدن هر کدام از آنها، تحول بسیار بزرگی در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی در تشریح جزئیات این طرح‌ها افزود: در بخش برقی‌سازی حمل و نقل تا پایان امسال ۱۰۰ هزار خودرو تاکسی برقی خواهیم داشت و اولین خط تولید اتوبوس برقی نیز به زودی در ایران‌ خودرو آغاز به‌ کار خواهد کرد. در بخش پیشران‌های کشتی و هواپیما، حدود ۷۴ هواپیمای ام. دی تعمیر اساسی خواهد شد که تحول بزرگی در این حوزه ایجاد خواهد کرد. در بخش قطارهای سریع‌السیر نیز مذاکراتی در مورد خطوط تهران-اصفهان و تهران-مشهد در حال انجام است.

افزایش ۳۰ درصدی درآمد کشور از معادن، تسریع روند پایش سرزمین و اکتشافات و طرح‌های مربوط به ایجاد شهرک‌های تخصصی، ‌ایجاد پایگاه‌های فن‌آوری و مدیریت هوشمند بازار از دیگر بخش‌های گزارش وزیر صمت در جلسه روز گذشته هیات دولت بود.

کد خبر 143991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha