طراحی و تولید خودروهای برقی توسط ایران خودرو، کشور را از وابستگی به خارج بی نیاز می کند

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: طراحی و تولید خودروهای برقی با تکیه بر توان داخل توسط متخصصان ایران خودرو، کشور را از وابستگی به خارج بی نیاز کرده و به کاهش ارزبری و اشتغال زایی در کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا صباغیان بافقی، با بیان این مطلب؛ طراحی و تولید دو خودرو ریرا و تارا برقی به عنوان نخستین خودروهای برقی داخلی که با نگاه حمایت از تولید داخل و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری توسط متخصصان گروه صنعتی ایران خودرو طراحی شده است را اقدامی مثبت عنوان و بیان کرد: با توجه به رشد بی رویه مصرف سوخت در کشور و همچنین افزایش آلودگی هوا و صوتی در کلان شهرها هر اقدامی در جهت توسعه خودروهای برقی در کشور به نفع همگان خواهد بود.

وی با اشاره به توانمندی ایران خودرو در ساخت خودروهای برقی افزود: طراحی و تولید خودروهای برقی با تکیه بر توان داخل کشور را از وابستگی به خارج بی نیاز کرده و به کاهش ارزبری و اشتغال زایی در کشور کمک خواهد کرد.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص دستاورد دیگر این شرکت مبنی بر راه اندازی نخستین خط تولید انبوه اتوبوس برقی در کشور اظهار داشت: امروز برقی سازی چه در حوزه خودروهای سواری و چه تجاری، نیاز کشور است و با تولید انبوه اتوبوس برقی و تامین نیاز داخل دیگر نیازی به واردات اتوبوس های کارکرده نیز نخواهد بود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان به لزوم حمایت شهرداری ها و مجلس بر حمایت از تولید اتوبوس های برقی در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات داخل همواره از اهداف مجلس بوده و شهرداری ها نیز با استفاده از خودروهای برقی تولید داخل می توانند به کاهش آلودگی هوا در شهرها کمک کنند.

کد خبر 144059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha