آمادگی ایران خودرو برای تولید انبوه اتوبوس برقی ارزشمند است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی آمادگی شرکت ایران خودرو برای ساخت داخل اتوبوس برقی با ظرفیت تولید سالانه سه هزار دستگاه را اقدامی ارزشمند برای کشور دانست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فریدون عباسی دوانی، راه اندازی اولین خط تولید انبوه اتوبوس برقی در کشور با ظرفیت تولید سالانه سه هزار دستگاه اتوبوس توسط ایران خودرودیزل را مثبت ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه عدم توجه دولت قبل به توسعه ناوگان عمومی کشور و عدم تامین اعتبارات برای نوسازی ناوگان شرایطی را فراهم کرده که هم اکنون ناوگان حمل و نقل عمومی کشور علاوه بر نوسازی، نیازمند تزریق تعداد زیادی اتوبوس است.

وی بیان کرد: دیدگاه دولت فعلی به خصوص وزیر صمت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق برقی سازی و آمادگی شرکت ایران خودرودیزل برای ساخت داخل اتوبوس برقی با ظرفیتی قابل توجه را می توان اقدامی ارزشمند برای کشور دانست.

عباسی دوانی اذعان داشت: تولید انبوه اتوبوس های برقی و تامین یارانه خرید این اتوبوس ها از سوی دولت، نیاز داخل را تامین کرده و شهرداری ها را از واردات اتوبوس های کارکرده به کشور بی نیاز خواهد کرد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم حمایت شهرداری ها و مجلس بر حمایت از تولیدات داخل تاکید و خاطرنشان کرد: سفارش گذاری اتوبوس های برقی ساخت داخل توسط شهرداری ها و حمایت نهادهایی چون مجلس از تولیدات داخل می تواند کشور را از وابستگی به خارج نجات دهد.

کد خبر 144098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha