کد خبر 144167
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
مشخصات موتور خودرو کوییک GX و ساینا اعلام شد

در سال جاری خودرو کوییک GX و ساینا با موتور M۱۵i تولید و عرضه شده است و نگاهی به مشخصات موتور مذکور خالی از لطف نیست.

به گزارش پرشین خودرو، موتور M۱۵i با هدف ارتقای عملکرد موتور و کاهش مصرف سوخت در گروه سایپا تعریف و به منظور استفاده در خانواده ایکس ۲۰۰ تولید شد.

پس از طی دوره ای چند ساله، طراحی و تولید این محصول در اواخر سال ۱۴۰۰ به منظور افزایش طول عمر پلتفرم ایکس ۲۰۰ بررسی و با تکیه بر توان داخلی و پس از انجام تست های موفقت آمیز عملکردی و دوام در دستور کار قرار گرفت.

موتور جدید دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و قابل ارتقاء به یورو ۶ است و مصرف سوخت آن مطابق با الزامات قانونی تعریف شده است؛ این موتور بر روی دو خودرو کوییک GX و ساینا نهایی و در حال عرضه است.

موتور M۱۵i نسبت به نسل قبلی خود تغییراتی نظیر افزایش بازدهی، توان موتور و کاهش مصرف سوخت را به همراه داشته است؛ این تغییرات در قطعات اصلی موتور شامل منیفولد هوا،  منیفولد دود، سرسیلندر، پیستون و رینگ، ‌یاتاقان های ثابت و متحرک موتور، ماژول VVT و تغییراتی در بلوک سیلندر برای نصب بر روی محصولات گروه ایکس ۲۰۰ اعمال شده است. همچنین با توجه به این تغییرات، توان موتور به ۹۰ اسب بخار و گشتاور موتور به ۱۳۷ نیوتن متر رسیده است.

لازم به توضیح است بیش از ۸۰ درصد قطعات این موتور ساخت داخل است و تمامی نمونه های تولیدی با همکاری زنجیره تامین داخلی و با بهره مندی از زیرساخت های تولید داخل صورت گرفته است.

در سال جاری ۸۴۰۰ دستگاه خودرو کوییک GX و ساینا با موتور M۱۵i تولید شده است و ظرفیت تولید این موتور بر اساس زیر ساخت های تامین تا پایان سال به تولید ۸۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.

کد خبر 144167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha