آشنایی با هایما ۸S؛ پرچمدار هایما در ایران (+فیلم)

هایما ۸S را باید پرچمدار محصولات هایما بدانیم که توسط ایران خودرو در خراسان تولید و راهی بازار خودرو شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هایما ۸S یک خودروی کراس اوور خانوادگی است که توسط ایران خودرو، شریک تجاری هایما در ایران تولید و به فروش می‌رسد.

هایما در ایران تبدیل به یک کمپانی خوشنام شده و از ابتدا با عرضه خودروهایی نظیر هایما S۷ و هایما S۵ توانست بازار بسیار خوبی پیدا کند.

خودرو هایما ۸S از زوایای مختلف را در گزارش تصویری اینجا ببینید

خودروهای هایما در ایران توسط ایران خودرو مونتاژ می‌شود و از این رو از نظر خدمات پس از فروش نیز وضعیت بسیار خوبی دارند. پس از فروش موفقیت آمیز مدل‌های S۷ و S۵ و همچنین داغ‌تر شدن بازار خودروهای کراس اوور ایران خودرو نیز تصمیم گرفت خودرویی جدید و قابل رقابت با رقبای سرسخت بازار را وارد کند، به همین خاطر در نمایشگاه خودرو تهران سال ۱۴۰۱ هایما ۸S را رونمایی کرد.

طراحی ظاهری هایما ۸S

در نمای جلوی هایما ۸S شاهد یک زبان طراحی جدید هستیم که در آن چراغ‌های روشنایی روز به صورت یک خط نسبتا کشیده، نازک و کمی مایل طراحی شده و در بالاترین قسمت نمای جلو قرار گرفته است. کمی پایین‌تر از چراغ‌های روز و در اصل روی سپر خودرو داخل یک قاب بزرگ چراغ‌های اصلی و مه‌شکن خودرو قرار دارند. جلوپنجره نیز ظاهری کشیده و نسبتا پهنی دارد و طراحی داخلی آن مانند دیگنیتی به صورت کهکشانی بوده و دورتادور آن با خطوط کروم تزئین شده است.

در نمای جانبی هایما ۸S شاهد طراحی پر زرق و برقی هستیم. یک خط دیگر از انتهای چراغ عقب شروع شده و تا بالای دستگیره درب عقب کشیده شده و حجم دهی خوبی را به این قسمت خودرو داده است. رینگ‌های خودرو طراحی و سایز مناسبی دارند و به اسپرت‌تر شدن این کراس اوور کمک بزرگی کرده‌اند.

در بخش عقب هایما ۸S با یک طراحی مدرن و پر از خطوط حجیم و شکسته روبرو هستیم که نمای عقب این خودرو را بیشتر از سایر قسمت‌ها اسپرت‌ کرده است. چراغ‌های اصلی به صورت دو تکه و داخل یک قاب مشکی رنگ قرار گرفته‌ که توسط یک نوار LED باریک به یکدیگر وصل شده‌اند. سپر عقب هم به دو بخش تقسیم شده که بخش بالایی آن اطراف صندوق همرنگ با بدنه خودرو بوده و بخش پایینی نیز به رنگ مشکی درآمده است. چراغ‌های مه شکن به همراه شب نماهای خودرو به صورت عمودی طراحی شده و در دو طرف قسمت بالای سپر قرار گرفته‌اند. انتهای سپر نیز دو خروجی بزرگ اگزوز در دو طرف آن تعبیه شده که خوشبختانه واقعی هستند.

طراحی کابین هایما ۸S

کابین هایما ۸S نیز طراحی جذاب و قابل قبولی دارد. در داخل کابین هایما ۸S سطح داشبورد کمی پایین آمده و در بالاترین قسمت آن یک صفحه نمایشگر نسبتا بزرگ از روی داشبورد بیرون زده است. زیر نمایشگر خودرو نیز دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده که با خطوط کرومی تزئین شده‌اند.

 زیر دریچه‌ها نیز یک خط کرومی قرار گرفته که به صورت شکسته از سمت راست داشبورد تا کنار لیور دنده کشیده شده و ظاهر کابین و داشبورد را اسپرت کرده است. در قسمت انتهایی داشبورد نیز کلیدهای تنظیم سیستم تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته‌اند که بر خلاف دیگنیتی لمسی نبوده و به صورت فیزیکی قرار دارند.

غربیلک فرمان به صورت ۳ شاخه به همراه کلیدهای کنترلی در دو طرف است و همچنین فرمان نیز به صورت D کات طراحی شده که علاوه بر زیبایی باعث شده تا فضای پا برای راننده کمی بیشتر شود.

صفحه کیلومتر شمار خودرو نیز به صورت کاملا دیجیتالی بوده و کنتراست و گرافیک خوبی دارد. داخل داشبورد و کابین هایما ۸S نیز مانند بسیاری از خودروهای امروزی از قطعات دکوراتیو مشکی پیانویی استفاده شده است.

مشخصات فنی هایما ۸S

هایما ۸S مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ است که توانایی تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور را داراست. این پیشرانه از سیستم پاشش سوخت مستقیم یا همان GDI بهره می‌برد که یک نکته مثبت تلقی می‌شود. جعبه دنده‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک یا همان ۶AT است که تا قبل از این خودرو در نسخه جدید هایما S۵ که در ایران مونتاژ می‌شود، به کار رفته بود. این جعبه دنده وظیفه دارد تا قدرت تولید شده توسط موتور خودرو را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل کند. طبق اعلام شرکت نیز شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۷/۸ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در ادامه می‌توانید ویدئوی معرفی هایما ۸S را ببینید:

کد خبر 144298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha