تیگارد X۳۵؛ کراس اوور عضلانی بایک در ایران (+فیلم)

تیگارد X۳۵ را می‌توانیم یکی از کراس‌اوورهای عضلانی بازار خودرو بدانیم که با وجود کیفیت قابل قبول در مقایسه با رقبا اما آنچنان که سزاوار است به سهم بازار مناسبی دست نیافت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تیگار X۳۵ تک محصول تیگارد موتور در بازار ایران است که در بازار خودرو چین با نام بایک X۳۵ شناخته می‌شود. بایک X۳۵ در بازار ایران اما به دلایل سیاسی با تغییر نام و تحت عنوان محصول تیگارد موتور وارد بازار خودرو شد.

تیگارد X۳۵ از نظر ظاهری طراحی جذاب و به‌روزی دارد. این خودرو در دسته کراس اوورهای شهری قرار دارد و به واسطه برجستگی در گلگیرها و بیرون زدگی چراغ‌های عقب، ظاهری عضلانی‌تر از آنچه هست به نمایش می‌گذارد.

تیگارد X۳۵ سانیار موتور از لحاظ فنی شباهت زیادی به دیگر خودروهای چینی این رده دارد. قلب تپنده تیگارد بازار ایران یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ را زیر کاپوت خود دارد که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن بر متر گشتاور را داراست. وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده اتوماتیک از نوع CVT است که به صورت مصنوعی ۶ دنده دارد. در بخش فنی تیگارد X۳۵ مشابه بیشتر رقبای خود در بازار ایران است.

تصاویر تیگارد X۳۵ از زوایای مختلف را اینجا ببینید

مصرف سوخت ترکیبی کراس اوور تیگارد X۳۵ حدود ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و این خودرو توانسته است استانداردهای آلایندگی یورو ۵ را نیز دریافت کند. سیستم تعلیق این کراس اوور جدید در چرخ‌های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع  نیمه مستقل است که باید انتظاری سواری نسبتا نرمی را از آن داشته باشیم.

تیگارد X۳۵ در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز حال و روز خوبی دارد و قطعا یکی از گزینه‌های اصلی برای رقابت در این رده است. این خودرو به امکاناتی نظیر سقف پانوراما برقی، کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا ۸ اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب، سنسور پارک دنده عقب، سیستم روشن و خاموش کردن خودرو بدون کلید (Keyless Starter)، چراغ های لنزی جلو با سیستم روشنایی زنون، تریم چرم و پارچه صندلی ها، آینه های جانبی دارای گرمکن و راهنما با قابلیت تنظیم برقی، فرمان دی کات، سیستم پایش باد تایرها (TPMS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)، ترمز پارک برقی، دو کیسه هوا، چراغ های روز(Daylight)، سیستم کنترل پایداری (ESP) و کنترل کشش (TCS) مجهز شده است.

ضمنا خودروی مذکور موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین یعنی C-Ncap شده که نشان از ایمنی بالای آن دارد.

از جمله رقبای مستقیم این خودرو در بازار ایران خودروهای مشهور و پرطرفداری مانند ام وی ام X۲۲ پرو، هایما S۵ جدید و جک اس ۳ هستند که باید دید تیگارد X۳۵ در مقابل آنها چه واکنشی نشان خواهد داد. قیمت این خودرو در اواخر زمستان ۱۴۰۱ مشخص شده که در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ۱۰۵۰ میلیون تومان است. همچنین مدیر فروش سانیار موتور در خصوص گارانتی تیگارد X۳۵ اعلام کرده که این محصول ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر گارانتی دارد.

در ویدوی ذیل می‌توانید با جزئیات بیشتری از تیگارد X۳۵ آشنا شوید:

کد خبر 144119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha