۶ مدل خودرو سوزوکی در راه بازار ایران / آشنایی با خودروهای وارداتی راسا موتور خاورمیانه

راسا موتور خاورمیانه یکی از شرکت‌هایی است که با آزادسازی واردات خودرو اقدام به واردات خودروهای سوزوکی کرد و قرار است شش مدل خودرو سوزوکی را راهی بازار خودرو کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سوزوکی یکی از برندهایی است که در دور جدید واردات خودرو با راسا موتور خاورمیانه راهی بازار خواهد شد.

تا امروز شاهد عرضه سوزوکی بالنو و خودرو سوزوکی سیاز از سوی راسا موتور در سامانه خودروهای وارداتی بودیم اما به زودی خودروهای دیگری از برند سوزوکی نیز وارد بازار خواهد شد.

براساس اطلاعات خبرنگار پرشین خودرو، راسا موتور ۶ مدل خودرو سوزوکی را برای واردات در نظر گرفته است که واردات سوزوکی سیاز و سوزوکی بالنو انجام شده است.

سوزوکی جیمنی، سوزوکی سوئیفت، سوزوکی فرانکس و سوزوکی فرانکس هیبریدی چهار خودروی سوزوکی است که احتمالا باید در انتظار ورود آن‌ها به بازار خودرو باشیم.

مشخصات خودرو سوزوکی سیاز

خودرو سوزوکی سیاز بصورت دیفرانسیل جلو با گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته مجهز به overdrive و موتور چهار سیلندر خطی ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی به بازار ایران می آید. توان موتور سیاز، ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور آن ۱۳۸ نیوتن بر متر با حداکثر ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت است و صفر تا صد را در ۱۴ ثانیه طی می‌کند.

سوزوکی سیاز

مشخصات فنی سوزوکی بالنو

سوزوکی بالنو با یک موتور ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی ۴ سیلندر، گیربکس ۴ سرعته مجهز به مبدل گشتاور و بصورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد. توان موتور در این خودرو ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۳۸ نیوتن متر است. مصرف سوخت سوزوکی بالنو ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، شتاب صفر تا ۱۰۰ آن برابر ۱۱ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

سوزوکی بالنو

مشخصات فنی سوزوکی جیمنی

سوزوکی جیمنی در بیشتر بازارها با پیشرانه ۱.۵ لیتری عرضه می شود. این پیشرانه ۴ سیلندر است و فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ ها را دارد و ۱۰۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر تولید می‌کند. جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک توان را به چهار چرخ این شاسی بلند کوچک می رسانند.

سوزوکی چیمنی

مشخصات خودرو سوزوکی سوئیفت

سوزوکی سوئیفت به پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است، که ۸۲ اسب‌ بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

سوزوکی سوئیفت

مشخصات فنی سوزوکی فرانکس

موتور ۱.۵ لیتری سوزوکی فرانکس ۱۰۲ اسب بخار قدرت را با حداکثر گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر تولید می‌کند. نسخه بنزینی ۱.۲ لیتری نیز برای این خودرو در بازار هند عرضه شده است که ۸۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن.متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

سوزوکی فرانکس

مشخصات فنی سوزوکی فرانکس هیبریدی

سوزوکی فرانکس هیبرید در یکی از نسخه ها به پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربو شارژ مجهز است که ۹۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۷ نیوتن متر در اختیار دارد. نمونه دیگر این کراس اوور هیبرید سوزوکی به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که همان ۱۰۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده هر دو این خودروها از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT است که توان را به چرخ های جلو می رساند. این دو تیپ سوزوکی فرانکس هیبرید به باتری های لیتیومی مجهز هستند و فناوری ISG در بحث قوای محرکه الکتریکی آن ها دیده می شود.

سوزوکی فرانکس هیبرید

کد خبر 144358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha