ثبت نام عمومی ۱۳ خودرو وارداتی انجام می شود (+زمان و جدول فروش/ مبلغ مسدودی)

ثبت‌نام جدید و عمومی ۱۳ خودرو وارداتی بصورت فروش فوری با زمان تحویل حداکثر سه ماهه انجام می شود.

به گزارش پرشین خودرو، به اطلاع تمام افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌رساند، از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز جمعه ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ می‌توانند ثبت‌نام انجام داده و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

متقاضیان باید از تاریخ یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ تا ساعت ۱۳:۰۰ روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود کنند.

جدول شماره ۱: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی / واحد: ریال

ردیف نام شرکت نشان تجاری مدل قیمت فروش قطعی درمبادی ورودی
۱ سایپا Changan CS۳۵ plus type ۲ ۸.۴۹۶.۲۰۰.۰۰۰
۲ سایپا Changan CS۳۵ plus type ۳ ۹.۰۴۴.۷۰۰.۰۰۰
۳ سایپا Changan CS۵۵ plus ۱۱.۱۷۷.۰۰۰.۰۰۰
۴ صنایع اتومبیل‌سازی فردا Geely Azkarra ۱۵.۳۱۹.۰۰۰.۰۰۰
۵ بهمن موتور Bestune T۷۷ ۱۶.۵۱۶.۰۰۰.۰۰۰
۶ ماموت موتور Jetta VS۵ ۱۶.۹۵۷.۰۰۰.۰۰۰
۷ ماموت موتور Jetta VS۷ ۲۰.۲۲۵.۰۰۰.۰۰۰
۸ مکث موتور Venucia D۶۰ Plus ۱۵.۰۶۲.۰۰۰.۰۰۰
۹ مکث موتور Venucia BIG-V ۱۶.۷۶۷.۰۰۰.۰۰۰
۱۰ مکث موتور Venucia Star ۱۹.۴۰۵.۰۰۰.۰۰۰

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می شود که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.

جدول شماره ۲: قیمت فروش محاسباتی علی‌الحساب خودروهای وارداتی در مبادی ورودی / واحد: ریال

ردیف نام شرکت نشان تجاری مدل  قیمت فروش علی الحساب درمبادی ورودی
۱ راسا موتور خاورمیانه GAC GS۳ ۱۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۲ راسا موتور خاورمیانه GAC Emkoo ۱۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۳ راسا موتور خاورمیانه GAC Empow ۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

تبصره ۲- قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰% قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند.

تبصره ۳- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۴- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌گردد.

تبصره ۵- تمام شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند در صورت تاخیر در تحویل و ... قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۶- با وکالتی نمودن حساب و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.

تبصره ۷- اطلاعات تمام متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

کد خبر 144566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha