آقای شهردار! به چینی‌ها هم ملک می‌دهید برای خرید خودرو!؟

شهردار پایتخت در اظهاراتی گفته‌ است که شهرداری می‌خواهد نسبت به واردات اتوبوس از کشور چین اقدام کند! اینجاست که سئوالی مهم پیش می‌آید، آقای زاکانی به چینی‌ها هم مثل خودروسازان ایرانی می‌خواهید ملک غیرقابل فروش بدهید یا دلار پرداخت می‌کنید؟ اگر ملک می‌دهید که هیچ اما اگر دلار می‌دهید، از کدام منبع می‌پردازید و چرا اصولا به خودروساز داخلی نمی دهید که از تولید هم حمایت کرده باشید!؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، علی‌رضا زاکانی شهردار تهران با گلایه از خودروسازان داخلی، قول واردات میلیون ها دلار اتوبوس را داده به این دلیل که خودروساز داخلی بدقولی می‌کند.

از شما چه پنهان آقای شهردار! خودروساز داخلی هم اگر مانند چشم بادامی‌ها دلار می‌گرفت شاید می‌توانست به تعهدات خود عمل کند اما وقتی به جای مبلغ معامله، املاکی دریافت می‌کند که نمی‌تواند آن را بفروشد طبیعتا در تامین خودرو نیز با مشکل مواجه می‌شود.

آقای شهردار! اگر دلاری هست که مصلحت اقتضا می‌کند آن را برای خرید از محصولات داخلی هزینه کنید چون انصاف نیست خودروساز داخلی، پول خود را به صورت املاک غیرقابل فروش دریافت کند و دلار نصیب خودروسازان خارجی شود مگر اینکه توافقاتی پشت پرده در جریان است که ما از آن بی‌خبر هستیم مثلا قرار است صنعت حمل و نقل هم مانند صنعت خودرو به نام چین سند بخورد.

به جز این موارد، آقای شهردار! بحث خدمات پس از فروش این خودروها بر عهده کیست؟

آیا قرار است دلار را چینی‌ها بگیرند و خدمات را خودروسازان داخلی بدهند!؟

هر چند معتقدیم که مطرح کردن بحث واردات اتوبوس به این شکل که چماقی بر سر خودروساز داخلی شود، اهداف دیگری را دنبال می‌کند، اما بد نیست اگر توضیح کافی در خصوص منبع ارزی این توافق و بحث خدمات و تامین قطعات این اتوبوس‌ها نیز بدهید تا مشخص شود هر کس چه وظیفه‌ای بر عهده دارد.

ناگفته نماند که به رغم بدقولی های شهرداری و وزارت کشور در پرداخت وجوه خودروسازان، بسیاری از خودروسازان داخلی به وعده های خود در تولید و تحویل اتوبوس عمل کرده اند در حالیکه یا پول نگرفته اند یا دیر گرفته اند و یا ملک غیر قابل فروش از شهرداری دریافت کرده اند.

کد خبر 144584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha