نمایش عمومی ۲۰ خودرو سواری و تجاری ایران خودرو / ۳ خودرو برقی ایران خودرو با کاربری تاکسی معرفی شد (+عکس و مشخصات خودروها)

ایران خودرو با نمایش عمومی ۲۰ خودرو سواری و تجاری، برای اولین بار خودروهای برقی جدید این شرکت خودروسازی را در معرض دید عموم قرار داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه اتواکسپو تهران در کنار معرفی جدیدترین محصولات سواری خود مانند نسخه ارتقاء یافته تارا V۴ ال ایکس، دناپلاس توربواتوماتیک آپشنال، شاین مکس (بنزینی و هیبریدی)، هایما ۸S و هایما ۷X در دو نسخه بنزینی و برقی، و خودرو ریرا در دو مدل برقی و بنزینی، سه خودرو برقی وارداتی را با کاربری عموما تاکسی و برای اولین بار به نمایش گذاشته است.

خودرو ریرا

دانگ فنگ E۷۰

دانگ فنگ E۷۰ از جمله محصولات وارداتی در بخش خودروهای برقی ایران خودرو می باشد که قرار است برای اضافه شدن به ناوگان تاکسیرانی وارد ایران شود.

لونا GRE

لونا GRE نیز سدان برقی دیگر ایران خودرو است که در نمایشگاه اتو اکسپو برای اولین بار به نمایش گذاشته شده و از خودروهای برقی جدید و به روز ایران خودرو است که به نسبت میزان شارژ از پیمایش خوبی برخوردار می باشد به همین منظور این خودرو نیز احتمالا با کاربری تاکسی به زودی عرضه خواهد شد.

سومین خودرو جدید ایران خودرو، بستیون NAT و محصول شرکت چینی فاو است و گفته می شود این خودرو به تازگی مجوزهای لازم برای پلاک گذاری و ورود به ناوگان تاکسیرانی را دریافت کرده است.

ستیون NAT

معرفی خودرو برقی بستیون NAT ایران خودرو

بیستون NAT ایران خودرو در رده محصولات MPV است و ۴۴۵۰ میلی‌متر طول دارد و  به سبب فاصله ۲۸۵۰  میلی‌متر میان دو محور، کابین باز و جاداری را برای سرنشینان فراهم آورده و به همین دلیل سوار و پیاده شدن به این خودرو برقی به سهولت انجام می شود.

این خودرو برقی به موتور ۱۶۱ اسب بخاری با گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر مجهز است و باتری لیتیوم فسفاتی آن از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. به لطف این ویژگی، باتری در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه از ۱۰ به شارژ ۸۰ درصد می‌رسد. در صورت شارژ کامل باتری، بستیون NAT قادر به پیمایش مسافتی حدود ۴۲۵ کیلومتر است.

هایما ۷ ایکس

مشخصات نسخه برقی هایما ۷ ایکس ایران خودرو  

ایران خودرو همچنین در این نمایشگاه خودرو هایما ۷ایکس را در دو نسخه برقی و ینزینی عرضه کرده است. البته ایران خودرو چند ماه می باشد که عرضه هایما ۷ ایکس بنزینی را آغاز کرده است اما با توجه به تاکید ویژه وزیر صمت، مبنی‌ بر افزایش خودروهای برقی در کشور، شاهد آن هستیم که این شرکت‌ نیز نمونه‌ برقی این خودرو را نیز وارد کشور کرده است. نسخه تمام برقی هایما ۷X برای اولین بار در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو ارائه شد و حالا در نمایشگاه اتو اکسپو تهران نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

هایما X۷ برقی ایران خودرو به پیشرانه برقی با ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب بخار) قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که شعاع حرکتی برابر با ۵۱۰ کیلومتر برای این خودرو فراهم می­‌کند. شارژ کامل از طریق جریان عادی به ۱۰ ساعت زمان نیاز دارد. زمان شارژ سریع نیز ۲۷ دقیقه ذکر شده است.

شاین مکس

براساس این گزارش، خودرو شاین مکس نیز از محصولات واداتی و در کلاس D ایران خودرو است که در دو نسخه هیبریدی و بنزینی به نمایش گذاشته شده است که براساس اعلام مدیران این شرکت  اقدامات لازم رای فروش خودرو شاین مکس انجام شده و پیش بینی می شود اولین سری از این خودرو کمتر از یک ماه دیگر در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

خودروهای ایران خودرودیزل

نمایش ۸ خودرو سنگین و تجاری ایران خودرو در نمایشگاه اتواکسپو

البته ایران خودرو علاوه بر عرضه ۱۲ خودرو تولیدی و وارداتی در رده سواری، در بخش خودروهای تجاری نیز ۸ محصول خود را در معرض دید عموم قرار داده است.

کشنده آتامان یا همان آکسور ایرانی با ۷۰ درصد داخلی سازی و کشنده فوتون H۵ دنده اتوماتیک دو محصول ایران خودرودیزل در رده کشنده می باشد که در اتو اکسپو تهران به نمایش در آمده است.

اتوبوس درون شهری آتروس برقی با ۷۰ درصد داخلی سازی و همچنین اتوبوس بین شهری با موتور کامینز و قدرت ۴۹۰ اسب بخار دو محصول ایران خودرودیزل در رده اتوبوس می باشد که به نمایش گذاشته شده است، علاوه بر این، ایران خودرو در کنار نمایش ون وانا پلاس، کامیونت باری آرنا پلاس که اخیرا یک هزار دستگاه آن به وزارت کشور تحویل شد را نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده است.

همچنین گروه صنعتی ایران خودرو، دو محصول پیکاپ فوتون در ۲ نسخه دستی و اتومات به صورت بنزینی و دیزلی را در نمایشگاه اتو اکسپو تهران به همراه شش محصول دیگر خود در رده خودروهای تجاری به نمایش درآورده است.

فوتون اتوماتیک

کد خبر 144531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha