نگاهی به مشخصات فنی خودرو لاماری ایما هیبرید؛ جایگزین لاماری ایما ایکس (+فیلم تست و بررسی)

خودرو لاماری ایما هیبرید که چندی پیش رسما رونمایی شده بود، با برگزاری تست درایو یک گام دیگر به بازار عرضه شد اما لاماری هیبرید چه مشخصاتی دارد؟ برای آگاهی از جزئیات و مشخصات فنی خودرو لاماری هیبرید با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودرو لاماری ایما هیبرید که کمتر از یک ماه گذشته رسما رونمایی شد، حالا یک گام دیگر به بازار خودرو نزدیک‌تر شده تا شاهد تردد خودروهای پاک در خیابان‌های کشور باشیم.

خودرو لاماری هیبرید جدیدترین تیپ از لاماری ایما است که قوای محرکه هیبرید دارد و ظاهر آن با لاماری ایما معمولی متفاوت است.

خودرو لاماری ایما هیبرید قرار است جایگزین لاماری ایما ایکس شود و به جای این خودرو راهی بازار شود.

مشخصات فنی لاماری ایما هیرید

خودرو لاماری هیبرید مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ (TGDI) است که به همراه یک پیشرانه برقی قوای محرکه این خودرو را تامین می‌کند.

 خروجی ترکیبی سیستم هیبرید در این خودرو ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر است و قدرت هم از طریق جعبه دنده DHT به چرخ های جلو منتقل می‌شود که جدیدترین تکنولوژی انتقال قدرت در خودروهای هیبرید است.

در این خودرو با به‌کارگیری سیستم هیبرید، مصرف سوخت کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند، تاجایی‌که این کراس اوور در شرایط آزمایشی استاندارد به‌صورت میانگین ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند که البته این رقم در شرایط واقعی بسته به نوع رانندگی، شرایط جاده و کیفیت سوخت بنزین می تواند متفاوت باشد.

طراحی لاماری ایما هیبرید

در قسمت جلو ایما HEV، یک نوار کرومی به‌صورت عمودی از گوشه چراغ‌ها افزوده شده و طراحی سپر هم تغییر کرده و اسپرت‌تر شده است. در قسمت عقب نیز در گوشه‌های چراغ‌ها یک خروجی تزئینی هوا اضافه شده که به اسپرت‌تر نشان دادن این کراس‌اوور کمک کرده است. همچنین در قسمت دیفیوزر به‌صورت هماهنگ با سپر جلو، قطعه‌ای همرنگ بدنه استفاده شده است تا ایما HEV کاملا نسبت به دو نسخه دیگر لاماری متمایز باشد.

تصاویر خودرو لاماری هیبرید را در گالری ذیل ببینید:

طراحی صندلی‌ها، رودری‌ها، دسته‌دنده، قطعاتی از داشبورد و همچنین گرافیک کلاستر نیز در این خودرو تغییر کرده و همه این‌ها باعث شده است کابین HEV از دو نسخه دیگر اسپرت‌تر و متفاوت‌تر بنظر برسد. صندلی‌های ایما HEV نیز به سبک خودروهای مسابقه‌ای طراحی شده‌اند و حالت باکت دارند.

امکانات رفاهی و ایمنی لاماری ایما هیبرید

در خصوص امکانات رفاهی خودرو لاماری هیبرید می توان به صندلی برقی راننده قابل تنظیم در ۱۰ جهت، صندلی شاگرد در ۴ جهت، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو در سیستم مولتی مدیا، آینه های جانبی برقی به همراه حافظه و چراغ خوش آمد گویی و گرمکن، سیستم کمک خودکار تنظیم آینه هنگام حرکت به عقب، صفحه نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی دارای پورت USB، سیستم  مولتی مدیا با قابلیت اتصال به بلوتوث، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، فرمان چرمی دی کات مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا، دوربین دید عقب با کیفیت HD به همراه خطوط پویای راهنما در نمایشگر، تیغه های برف پاک کن ژله ای با قابلیت تنظیم سرعت و بازو براساس شدت بارندگی، استارت دکمه ای، روشنایی خودکار چراغ های جلو و چراغ های روشنایی در روز، دوربین ۳۶۰ درجه پانورامیک، سیستم هشدار عبور ترافیک عقب(RCTA)، سیستم هشدار انحراف از بین خطوط، مجهز به شش بلندگو، سیستم تصفیه هوای کابین(AQS)، دارای کول باکس، سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سان روف، سنسور پارک عقب، سانروف پانارامیک، قابلیت اتصال WiFi، سیستم کمکی تغییر لاین و ... اشاره کرد.

مهمترین تجهیزات ایمنی خودرو لاماری هیبرید شامل ایربگ سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای، کمربند سه نقطه ای مجهز به پیش کشنده، سیستم های کنترل حرکت خودرو در سرپایینی و سربالایی(HDC و HAC)، سیستم کنترل کشش خودرو(TCS)، سیستم ترمز کمکی الکتریکی(BAS-HBA)، سیستم پایش فشار باد تایرها(TPMS)، سیستم ترمز ضد قفل(ABS)، سیستم توقف خودکار(Auto Hold)، ترمز پارک برقی(EPB)، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمزی(EBD)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو(ESP)، فرمان برقی EPS چند حالته و ... می شود.

ویدئوی معرفی لاماری ایما هیبرید را در ادامه ببینید:

کد خبر 144631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha