افزون بر ۱۳۷ هزار خودرو در سایپا تولید شد / سایپا رکورد تولید سال ۱۴۰۱ را شکست (+نمودار)

شرکت سایپا موفق شد، رکورد تولید سال ۱۴۰۱ این شرکت را بشکند و عدد تولید تا ۷ اسفندماه ۱۴۰۲ را به ۱۳۷ هزار و ۳۶۹ دستگاه خودرو برساند.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت سایپا از ابتدای سال جاری تا تاریخ ٧ اسفند ماه، با تولید ۱۳۷ هزار و ۳۶۹ دستگاه خودرو توانست رکورد جدیدی را ثبت کند؛ سال گذشته میزان تولید خودرو ۱۳۷ هزار و ۲۱۸ دستگاه بود.

نمودار مقایسه ای تولید شرکت سایپا
نمودار مقایسه ای تولید شرکت سایپا

بر اساس این گزارش، شرکت سایپا از ابتدای سال جاری تا ۷ اسفندماه،‌ ۵۶۸۹ دستگاه شاهین اتوماتیک و ۱۶۷۷۱ دستگاه کوییک جی ایکس تولید و به سبد محصولات خود اضافه کرده است. همچنین تولید انبوه شاهین اتوماتیک پلاس و اطلس که از محصولات جدید این شرکت است، ‌از بهمن ماه ‌آغاز شده است.

همچنین تولید خودرو محبوب شاهین نیز افزایشی بوده است. از ابتدای سال جاری تا ۷ اسفند ماه، ۴۱۹۳۶ دستگاه شاهین تولید شده و این عدد در سال ۱۴۰۱، تعداد ۳۴۴۸۲ دستگاه بوده، ‌بدین جهت در تولید خودروی یاد شده رشد ۲۲ درصدی حاصل شده است.

نمودار مقایسه ای تولید کوییک اس، کوییک اتوماتیک و شاهین
نمودار مقایسه ای تولید کوییک اس، کوییک اتوماتیک و شاهین

علاوه بر این از ابتدای سال جاری تا ۷ اسفندماه، ‌۵۲۹۲۴ دستگاه کوییک اس تولید شده که در مقایسه با سال گذشته (۲۴۶۲۸ دستگاه) ۱۱۵ درصد رشد به دست آمده،‌ همچنین تولید کوییک اتوماتیک ۵۴ درصد رشد داشته است. در مدت یاد شده ۶۷۴۶ دستگاه کوییک اتوماتیک تولید شد و سال گذشته این عدد ۴۳۷۰ دستگاه بود.

همچنین باید عنوان کرد که از ابتدای سال جاری تا ۷ اسفندماه سایت بن‌رو بیش از ۵۵۸۵۰ دستگاه وانت ۱۵۱ تولید کرده است. بدین جهت رشد ۲۸درصدی نسبت به کل سال ۱۴۰۱ و رشد ۱۳۸ درصدی نسبت به کل سال ۱۴۰۰، ثبت شده است.

تولید ناقص در دو مجموعه شرکت سایپا و بن‌رو،‌ صفر بوده و بیشتر تولیدات به صورت عبور مستقیم است. همچنین پیش بینی می‌شود، تا قبل از پایان سال جاری، سایت سایپا سیتروئن نیز رکورد تولید سال گذشته خود را بشکند.

کد خبر 144719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha