کدام قطعات خودرو در مجتمع صنعتی هلدینگ رایزکو در ارگ جدید بم تولید خواهد شد

آیین کلنگ زنی و احداث پروژه بزرگ مجموعه کارخانه های صنعتی رایزکو با حضور استاندار کرمان، فرماندار بم، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و مدیران هلدینگ رایزکو عصر روز گذشته در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در این مراسم مهدی پاکدامن مدیر پروژه مجتمع صنعتی هلدینگ رایزکو در بم، گفت: پروژه های مختلفی برای تولید در منطقه بم در نظر گرفته شده که این پروژه ها در سه فاز و برای ۴ سال هدف گذاری شده است.

وی پروژه اول مجتمع صنعتی رایزکو را تولید رینگ آلومینیومی بر مبنای آخرین تکنولوژی روز دنیا اعلام کرد و افزود: پروژه دوم این مجتمع، تولید باتری پک است که با توجه به ترند جهانی و مسیر صنعت خودروسازی در حوزه خودروهای برقی و هیبریدی و نیاز کشور، برای مجتمع صنعتی رایزکو در منطقه ارگ جدید بم هدف گذاری شده است.

پاکدامن تاکید کرد: تولید قطعات موجود در سبد محصولات رایزکو بر اساس نیاز خودروسازان منطقه و ایجاد مرکزی برای توسعه صادرات تولیدات رایزکو با توجه به کاهش هزینه های لجستیک از دیگر پروژه های این مجتمع صنعتی خواهد بود.

مدیر پروژه مجتمع صنعتی هلدینگ رایزکو در بم اضافه کرد: این پروژه در فاز اول و در زمینی به مساحت ۵۴۰ هزار مترمربع خریداری شده و ظرفیت ساخت فضای مسقف تا ۳۰۰ هزار متر در آن فراهم است و در این پروژه  ۱۷۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۳۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ریالی مد نظر است که طی ۴ سال محقق خواهد شد.

پاکدامن در ادامه از برنامه دستیابی به ظرفیت تولید یک میلیون خودرو در منطقه بم خبر داد و بیان کرد: این میزان تولید هدف گذاری و در حال اجراست.

وی با اشاره به علت انتخاب منطقه بم برای سرمایه گذاری گفت: این منطقه مزیت های صادراتی خوبی دارد و دسترسی ویژه به مسیرهای لجستیکی، دریایی و هوایی و قرار گرفتن در نزدیکی کریدورهای حمل و نقلی از مزیت های این منطقه است. همچنین وجود زیرساخت توسعه و برخورداری از معافیت مالیاتی در منطقه ارگ جدید بم از دیگر مزیت ها و ارزش های این منطقه برای توسعه تولید است.

وی اذعان داشت: با تحقق این پروژه های این مجتمع، زمینه اشتغال ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بم فراهم خواهد شد.


تحول و توسعه در کشور جز با همدلی محقق نمی شود

حمید رضا صمدی بنیانگذار هلدینگ رایزکو، نیز در این مراسم گفت: همواره سعی کردیم در هلدینگ رایزکو جزء بهترین ها باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در ۱۴ سال گذشته بر توسعه صنعت، تولید و اشتغال و امید برای جوانان این کشور اظهار داشت: چنانچه بخواهیم رد و نشانی از خود بر جای گذاریم باید تلاش کنیم که این امید که رهبر معظم انقلاب فرمودند را با وجود تمام تحریم های ظالمانه برای جوانان کشور زنده نگه داریم.

صمدی تاکید کرد: تحول و توسعه در کشور جز با همدلی و پیگیری بیانات مقام معظم رهبری محقق نمی شود و باید امروز در کشور به موضوع توسعه اقتصادی و اشتغال بیش از هر چیزی توجه شود.

وی در پایان با توجه به منابع، ظرفیت و نیروی انسانی بسیار زیاد ایران در کل منطقه خاورمیانه گفت: با وجود این میزان دارایی و امکانات و بسترهای بسیار مهم انسانی و مالی در کشور، باید تلاش کنیم که ایران را بسازیم.

کد خبر 144786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha