آغاز فعالیت دوباره ریگان خودرو و بم خودرو در ارگ جدید بم / تولید خودرو در بم از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه گذشت

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، از آغاز فعالیت دوباره شرکت های ریگان خودرو و بم خودرو در این منطقه اقتصادی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، هادی شهسواری، با اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون در کنار دو کارخانه مدیران خودرو و کرمان موتور که در منطقه اقتصادی ارگ جدید فعالیت دارند، به زودی شاهد فعالیت شرکت های بم خودرو و ریگان خودرو در این منطقه اقتصادی خواهیم بود.

وی میزان اشتغال زایی در این منطقه را به طور مستقیم ۱۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: به زودی، میزان اشتغال در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم به ۲۲ هزار نفر می رسد و با حضور هلدینگ رایزکو، قطعا میزان اشتغال زایی در این منطقه افزایش خواهد یافت.

هادی شهسواری

شهسواری که در حاشیه مراسم کلنگ زنی مجتمع صنعتی هلدینگ رایزکو در بم سخن می گفت، متذکر شد: به منظور توسعه فعالیت اقتصادی و حضور شرکت رایزکو در این منطقه، برای ایجاد زیرساخت و امکانات رفاهی تلاش های بسیاری صورت گرفته است.

به رغم تحریم ها، ثانیه ای چرخ صنعت خودروسازی ایران متوقف نشد

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، نیز گفت: اگر چه در راستای توسعه فعالیت خودروسازی در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم کارهای بزرگی شده است اما عمده فعالیت خودروسازی در این منطقه در حوزه مونتاژ کاری بوده و امروز نیاز است که تا ییشتر به تعمیق ساخت داخل و تولید در این منطقه پرداخته شود.

وی تاکید کرد: باید دست عزیزان هلدینگ رایزکو را بوسید که در این شرایط سخت تحریم و مشکلات اقتصادی و نا آگاهی ها علیه صنعت خودروسازی و قطعه سازی، اقدام به ایجاد پروژه بزرگی در این منطقه کرده اند.

محبی نژاد با اشاره به حمایت های دولت روسیه از صنعت خودروسازی و قطعه سازی روسیه گفت: راه صنعت خودروسازی از قطعه سازی می گذرد و انتظار می رود که همانند روسیه، بیش از این صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور مورد حمایت دولتمردان قرار گیرد.

محبی نژاد خاطرنشان کرد: با وجود تمام دشمنی ها و تحریم ها، تاکنون ثانیه ای چرخ صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران متوقف نشده است.

تولید خودرو در بم از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه گذشت

در ادامه این مراسم محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، گفت: بزرگ ترین کار برای حل مشکلات معیشت مردم، سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی است که دولت تاکنون در این تلاش بسیاری کرده است.

وی با اشاره به زیرساخت های بسیار خوب در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برای توسعه فعالیت های اقتصادی و تولیدی و صنعتی اظهار کرد: امروز تولید خودرو در منطقه ارگ جدید بم از ۲۰۰ هزار دستگاه گذر کرده و در کنار آن صنعت قطعه سازی نیز در این منطقه در حال توسعه است.

فداکار در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم به قطب خودروسازی تبدیل شده است.

یادآور می شود که آیین کلنگ زنی و احداث پروژه بزرگ مجموعه کارخانه های صنعتی رایزکو با حضور استاندار کرمان، فرماندار بم، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و مدیران هلدینگ رایزکو عصر روز گذشته در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد.

کد خبر 144787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha