کد خبر 18398
۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
خودروسازان اعتقادی به استانداردها ندارند

پرشین خودرو: معاون سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام اینکه از ابتدای سال 1392 خودروسازان موظفند محصولات خود را با دو کیسه هوا عرضه کنند، اظهار داشت: خودروسازان هیچگاه اعتقادی به اجرای استانداردها نداشته اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، بهادر کاظمی در خصوص اینکه برخی خودروسازان خواهان ادامه تولید محصول تنها با یک کیسه هوا شده اند، بیان کرد: تمامی شرکت های داخلی تولیدکننده کیسه هوا برای تامین نیاز خودروسازان اعلام آمادگی کرده اند و ادعای خودروسازان در ناتوانی برای تامین کیسه هوا را قبول نداریم. وی تصریح کرد: از سوی دیگر واردکنندگان کیسه هوای خودرو نیز بدون وقفه در حال فعالیت هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. وی با بیان اینکه متاسفانه خودروسازان هیچ گاه متعقد به اجرای استانداردها نبوده اند، به ایرنا گفت: اما تلاش می کنیم تا این بخش از حقوق مردم که مرتبط با حفظ ایمنی آنها است، تا حد ممکن اجرایی شود. معاون سازمان ملی استاندارد ایران در مورد میزان اجرای قانون ارتقای کیفیت خودرو در خودروهای داخلی، اظهار داشت: استانداردهای 51 گانه که خودروسازان ملزم به رعایت آنها هستند،حداقل استانداردهای کیفی است که باید برای تولید محصول کسب شود. کاظمی یادآور شد: متاسفانه پیشرفت چندانی در مورد اجرای قانون ارتقای کیفیت خودرو مشاهده نمی شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه های ناظر به این امر واقف هستند. شایان ذکر است براساس مصوبه دولت، از ابتدای سال آینده تمام خودروهای سواری باید به دو کیسه هوا مجهز باشند، در حالی که هم اکنون برخی خودروسازان با مطرح کردن بحث محدودیت‌های بین‌المللی، مدعی هستند در تأمین کیسه هوای خودرو با مشکل روبرو هستند و خواستار عدم نصب دو کیسه هوا بر روی خودرو شده اند.
کد خبر 18398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد تفاخ ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    1 0
    راست ميگن كيسه هوا ميخوايم چيكار ...مهم حفظه توليده نه جونه مردم ...آره بابا شما هم زياد سخت نگير وگر نه صندليت رو از دست ميدي !!!!