قیمتی برای تندر و مگان تعیین نمی‌کنیم

پرشین خودرو: در پی واگذاری قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت بسیاری از مردم انتظار کاهش قیمت ها را داشتند و به همین دلیل اقدام به خرید خودرو نمی کردند لذا طولانی شدن پروسه قیمت گذاری و دست نگه داشتن مردم جهت خرید موجب ایجاد رکود در بازار شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، حال با گذشت چندین ماه از زمان واگذاری تعیین قیمت خودرو به شورای رقابت، جمشید پژویان رئیس این شورا اعلام کرده خودروسازان اطلاعات لازم برای تعیین نرخ تورم تندر و مگان را ارائه نکردند و به همین دلیل شورای رقابت قیمت این خودروها را تعیین نمی کند.
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه خودروسازان، اطلاعات لازم برای تعیین نرخ تورم تندر و مگان را ارائه نکردند، گفت: شورای رقابت قیمت این خودروها را تعیین نمی‌کند بلکه فقط نرخ تورم آنها بر اساس میانگین وزنی، هفته آینده نهایی می‌شود.
جمشید پژویان با بیان اینکه خودروسازان اطلاعات لازم برای تعیین نرخ تورم تندر و مگان را ارائه نکردند، اظهار داشت: نرخ تورم بخشی این خودروها بر اساس میانگین وزنی با همکاری کارشناسان شورای رقابت و بانک مرکزی تعیین شد.
وی با بیان اینکه در جلسه هفته آینده شورای رقابت در مورد نرخ نهایی تورم تندر و مگان تصمیم‌گیری می‌شود، تصریح کرد: شورای رقابت وظیفه‌اش در مورد تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروها را انجام داده و نرخ تورم بیش از 90 درصد خودروهای داخلی مشخص شده است.
پژویان به فارس گفت: شورای رقابت برای تعیین پارامترهایی که قانوناً باید توسط دستگاه‌های رسمی مانند بانک مرکزی و سازمان استاندارد تعیین شوند، به این دستگاه‌ها کمک می‌کند تا این کار سریعتر انجام شود.
وی با بیان اینکه شورای رقابت هنوز ورودی به بحث تعیین نرخ تورم خودروهای خارجی نداشته است، گفت: این نوع خودروها یک تا دو درصد خودروهای مصرفی را شامل می‌شوند و به همین دلیل خودروهای داخلی برای ما اولویت دارند.
پژویان در ادامه با اشاره به تغییر زمان برگزاری جلسات شورای رقابت از روزهای یکشنبه به چهارشنبه، گفت: به دلیل اشتغال برخی از اعضای شورا در برخی پست‌های قانونی، زمان برگزاری جلسات را به روزهای چهارشنبه ساعت 2 بعدازظهر تغییر دادیم.
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه تعداد اعضا در جلسه روز یکشنبه این هفته شورای رقابت به حد نصاب نرسید، گفت: دلیل این مسئله، مشغله برخی از اعضا بود و به همین دلیل زمان برگزاری جلسه را تغییر دادیم.
وی ادامه داد: جلسه آینده شورای رقابت در هفته بعد تشکیل خواهد شد.

نرخ تورم مگان و ویتارا تعیین شد
نرخ تورم برخی خودروها از سوی مرکز ملی رقابت اعلام شد که بر این اساس، نرخ تورم مگان با احتساب ارز آزاد 100.4 درصد و ویتارا ۹۴.2 درصد تعیین شده است.
نرخ تورم بخشی برخی خودروها از سوی مرکز ملی رقابت اعلام شد که بر این اساس، نرخ تورم مگان اتوماتیک 2000 سی‌سی با احتساب ارز مبادله‌ای 73.5 درصد و با احتساب ارز آزاد 100.4 درصد تعیین شده است.
همچنین نرخ تورم مگان 2E با موتور 1600 سی‌سی با احتساب ارز مبادله‌ای 73.3 درصد و با احتساب ارز آزاد 100.1 درصد اعلام شده است.
میانگین درصد تغییر قیمت تیانا HIGH در سال 91 نسبت به 90 با احتساب ارز مبادله‌ای 71.9 درصد و با احتساب ارز آزاد 97.8 درصد تعیین شده است.
نرخ تورم بخشی پیکاپ دو کابین نیز با ارز مبادله‌ای 72.2 و با ارز آزاد 98.4 درصد اعلام شده است.
در مورد مزدا 3 جدید (تیپ 4) نیز باید به نرخ تورم 66.4 درصدی این خودرو با احتساب ارز مبادله‌ای و نرخ تورم 88.8 درصدی آن با احتساب ارز آزاد اشاره کرد.
نرخ تورم مزدا 3 با موتور 1600 سی‌سی نیز با احتساب ارز مبادله‌ای 64.5 درصد و با احتساب ارز آزاد 85.7 درصد تعیین شده است.
نرخ تورم پاژن وانت دو کابین GLD3000 با ارز مبادله‌ای 64.8 درصد و با احتساب ارز آزاد 86.4 درصد تعیین شده است.
نرخ تورم سوزوکی گرند ویتارا با گریبکس اتوماتیک نیز با احتساب ارز مبادله‌ای 70 درصد و با احتساب ارز آزاد 94.2 درصد اعلام شده است.
نرخ تورم این خودرو در نوع گریبکس دستی با ارز مبادله‌ای 70.1 درصد و با ارز آزاد 94.4 درصد تعیین شده است.

کد خبر 25199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تندر90 تحویل اسفند ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    10 0
    از قدیم گفتن دو پادشاه در یک اقلیم نمیگنجن. از وقتی که این شورای به اصطلاح رقابت را برای خودرو معرفی کردند، بدبختی ما مصرف کنندگان دوچندان شد. حاصل این لجبازی با سازمان حمایت همین شد که با گذشت شش ماه از موعد تحویل ماشین من بدبخت هنوز خبری از ماشین که نیست اصلا قیمتش هم معلوم نیست. امید ما اول به خدا و بعد به سایت خوب شماست. پرشین، توروخدا پیگیری کن.
  • هموطن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    4 1
    عجب صبری داری تندر 90 تحویل اسفند !!!!!!!!!!!!! ایران خودرو که تولید نداره ، پارس خودرو هم در حد صفر ... منتظر چی هستی برو تبدیل کن خلاص ..... من که اینکار رو کردم 206 v8 گرفتم .....
  • پيش خريد تندر90 با تاريخ تحويل فروردين1392 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 1
    آبان ماه 1391 تندر90 با تاريخ تحويل فروردين1392 پيش خريد نموده و تا اين لحظه از قيمت رسمي خبري نيست. تكليف كه بيش از 70درصد از قيمت خودرو را پرداخت نموده و 4 ماه از تاريخ تحويل گذشته است، تكليف چيست؟ پرشين خودروي عزيز لطفا پيگيري و از ايران خودرو تكليف ما را مشخص كنيد.
  • هموطن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 1
    عجیبه ها !!!!پیش خریدی تندر 90 ، بابا تولید متوقفه شما منتظر چی هستید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! برید تبدیل کنید بره ، منم موعد تحویلم فروردین بود ، آخر تیر تبدیل کردم ، سود مشارکتم هم تا اسفند ماه حساب شد ( 4 ماه هم که هیچ !!!! ) ،ماشین تبدیلی رو هم با قیمت روز حساب کردن !!!!
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 1
    واقعا صبر ایوب دارید. منم تحویل اسفند تندر 90 بودم و مجبورن به SLX تبدیل کردم. اول تیر تحویل گرفتم با قیمت 21900.
  • مگان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    0 0
    با سلام. خواهشمندم اگر می توانید پیام مرا به مسئولین دولت جدید برسانید. اینجانب در آذر ماه 91 از طریق نمایندگی اقدام به پیش خرید یک دستگاه خودرو مگان با موعد تحویل خرداد 92 کردم.با سود مشارکت 9 درصد و سود انصراف 7 درصد.موقع ثبت نام قیمت کارخانه این خودرو 44 میلیون و قیمت آن در بازار آزاد 58 میلیون بود. من به شرکت خودرو ساز اعتماد کرده و از بازار آزاد خریداری نکردم و 35 میلیون (80 درصد قیمت خودرو) بابت پیش خرید این ماشین به پارس خودرو دادم تا بلکه خرداد ماه خودرو را زیر قیمت بازار (58 میلیون)تحویل بگیرم. الان آبان ماه است.خبری از دعوتنامه نیست.قیمت کارخانه 75 میلیون شده. درست است که قرارداد ما به قیمت روز کارخانه بسته شده اما حق من این است که اگر شرکت خودروساز قیمت را افزایش دهد بر اساس عرف معامله باشد و افزایش قیمت و تورم را روی 20 درصد باقی مانده پول خودرو اعمال کند تا باز هم قیمت خودرو