رالی داکار با تویوتا «هایلوکس» جدید آغاز می‌شود+تصاویر

پرشین خودرو: تیم مسابقه دهنده کمپانی خودروسازی تویوتا، یعنی " تویوتا Gazoo ریسینگ" با پیروی از طرح پژو در مسابقات داکار، خودروی جدید خود را برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر پرورش داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این تیم مسابقه‌ای برای حضور در مسابقات داکار، معمولا از تویوتا هایلوکس استفاده می‌کند و برای شرکت در فصل جدید مسابقات رالی داکار هم جدیدترین نسخه از تویوتا هایلوکس با موتوری 5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی را به خدمت گرفته است.


در ابتدای کار گفتیم که برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر در مسابقات، تویوتا از طرح تیم فرانسوی پژو پیروی کرده است. در این خصوص باید گفت که در سال 2008 میلادی، تیم فرانسوی پژو با راهی کردن یک خودروی محور عقب محرک به مسابقات رالی داکار، موفق به کسب مقام قهرمانی و پایان دادن به سلطه چهار ساله تیم X-Raid شد. حال شرکت خودروسازی تویوتا هم برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر در این فصل از طرح پژو پیروی کرده است.


برای این کار، تیم "گازو ریستینگ" تویوتا پیشرانه محرک هایلوکس جدید را بین دو محور جلو و عقب نصب کرده و سیستم انتقال قدرتی چهارچرخ محرک را برای آن ترتیب داده است، ولی این سیستم در شرایطی که نیاز به چهارچرخه بودن خودرو نیست، همچون مسیرهای صاف که نیاز به داشتن سرعت‌های بالاست، نیروی تولیدی موتور را تنها به محور عقب ارسال می‌کند و در صورت نیاز، دوباره نیروی تولیدی موتور را بین هر چهارچرخ خودرو تقسیم می‌کند تا شاید بتوان عملکردی بهتر و متفاوت از این خودرو در مسابقات رالی داکار امسال شاهد باشیم.


عنواین کسب شده توسط تیم "تویوتا گازو ریسینگ" هم شامل یک بار قهرمانی در مسابقات رالی WRC، دو بار قهرمانی در WRC2، دوبار قهرمانی در مسابقات "کراس کانتری"، هشت بار قهرمانی در مسابقات رالی خاورمیانه و همچنین دو بار قهرمانی در مسابقات رالی داکار به رانندگی "ناصر العطیه" قطری می‌شود.







 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.



 

کد خبر 59938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha