ادامه مکاتبات با سازمان استاندارد با هدف مقابله با لنت های تقلبی در بازار

پرشین خودرو: در شرایطی همچنان واردات لنت های خارجی سهم مهمی از بازار داخل را به خود اختصاص می دهد که دولت همواره بر توانمندی بالای تولیدکنندگان داخلی در تامین کل نیاز داخل و عرضه محصول با کیفیت صحه گذاری می کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو و به گفته رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ، با کاهش جریان قاچاق لنت های خارجی به کشور، تقلب به بزرگترین دغدغه و خطر برای تولیدکنندگان داخلی تبدیل شده است به طوری که مدتی است متقلبان، لنت های تقلبی را با بسته بندی و درج برندهای معتبر و شناخته شده خارجی بر روی آن به بازار عرضه می کنند.

حسین لاجوردی در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به دغدغه ورود لنت های قاچاق به کشور، گفت: اگر چه قاچاق لنت ترمز کمتر از گذشته شده است اما با این وجود امروز مهمترین مشکل تولیدکنندگان تولید کالای تقلبی است. به طوری که هم اکنون تقلب به بزرگترین دغدغه و خطر برای تولیدکنندگان داخلی تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه متقلبان، لنت های تقلبی را با بسته بندی و درج برندهای معتبر و شناخته شده خارجی بر روی آن، به بازار عرضه می کنند. این موضوعی است که تولیدکننده داخلی و بیش از آن، مصرف کننده را در معرض خطر قرار می دهد چرا که لنت ترمز قطعه ای فوق ایمنی است و عملکرد صحیح آن ضامن سلامت و حفظ جان افراد می باشد.

لاجوردی با توجه به تبعات ورود لنت های تقلبی به بازار از پیشنهاد همکاری انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز با سازمان ملی استاندارد به منظور مقابله با روند عرضه لنت های تقلبی خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد تا تفاهم نامه ای با سازمان ملی استاندارد منعقد شود تا این انجمن با توانایی ها و شناختی که از بازار دارد، نظارت و کنترل این جریان را به عهده گرفته و بازوی توانمند سازمان ملی استاندارد به منظور جلوگیری از این جریان باشد.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ ادامه داد: مکاتباتی با مسئولان سازمان استاندارد صورت گرفته است اما متاسفانه تاکنون وجود بروکراسی های اداری، تحقق این امر را به تعویق انداخته است.

لاجوردی بیان کرد: در صورتی که این تفاهم نامه بین سازمان ملی استاندارد و انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ کشور منعقد شود، جریان ورود لنت های تقلبی در بازار به زودی کمرنگ خواهد شد. البته لازمه آن همکاری بیشتر مسئولان ذیربط در کاهش بروکراسی های اداری است تا تفاهم نامه مورد اشاره به سرعت اجرایی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این انجمن به دفعات در حال مذاکره و مکاتبه با سازمان ملی استاندارد بوده اما تاکنون به نتیجه ای در این زمینه دست نیافته است.

کد خبر 95047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha