ریزش 18 درصدی قیمت خودرو در بازار/  حاشیه 35 درصدی قیمت خودرو به زودی صفر می شود !

پرشین خودرو : بازار خودرو در واکنش به بسته جدید ارزی بانک مرکزی شاهد ریزش قیمت بود به طوری که روز گذشته قیمت خودرو های داخلی در بازار حدود 8 درصدی کاهش داشت که با محاسبه ریزش قیمت ها در دو روز گذشته، میزان افت قیمت خودروهای داخلی در بازار به 18 درصد می رسد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ریزش قیمت خودروهای داخلی از اواخر هفته گذشته و پیش از ارائه بسته جدید ارزی آغاز و همچنان ادامه دارد این روند نزولی قیمت ها در بازار خودرو در حالی بدون توقف ادامه دارد که با رونمایی و اجرای بسته جدید ارزی از روز گذشته افت قیمت ها سرعت بیشتر به خود گرفته و پیش بینی می شود با این روند در چند روز آینده حاشیه 35 درصدی قیمت بسیاری از خودروهای داخلی که در یک ماه اخیر ایجاد شده بود به صفر برسد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به واکنش مثبت بازار خودرو به بسته جدید ارزی، افزود: طی روز گذشته تاکنون قیمت خودرو در بازار حدود 8 درصدی کاهش داشته است و با محاسبه ریزش قیمت ها از هفته گذشته تاکنون ، میزان افت قیمت خودروهای داخلی در بازار نزدیک به 18 درصد بوده است.

وی با اشاره به ریزش همزمان قیمت در بازار خودروهای داخلی و چینی، تصریح کرد: طی روز گذشته هایما S7 که تا هفته گذشته 173 میلیون بود به 153 میلیون ، پژو 405 از 50 میلیون به 42 میلیون و پژو 206 تیپ 2 نیز از 55 میلیون به 46 میلیون رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین افت قیمت در محصولات سمند ، گروه پژو ، دنا و خودروهای چینی بوده است ، تاکید کرد : دنا پلاس که در یک ماه اخیر به بالای 80 میلیون رسیده بود روز گذشته به محدود 70 میلیون رسید و دنا معمولی نیز با افت 10 تا 15 میلیونی از محدوده 73 میلیون در دو سه روز اخیر به 61 میلیون رسیده است همچنین در روز گذشته پژو 207 اتومات که تا 100 میلیون رسیده بود به 85 میلیون در بازار رسید.

افت 20 میلیونی قیمت سراتو در بازار

وی همچنین به افت قیمت برخی از محصولات گروه سایپا در بازار اشاره کرد و گفت : قیمت سراتو در دو سه روز اخیر از 180 به 160 میلیون رسیده است همچنین ساندرو استپ وی که به بالای 100 میلیون رسیده بود به 95 و ساندرو معمولی نیز از 95 میلیون به 85 میلیون در بازار رسید.

 



رئیس اتحادیه نمایشگاه داران وقفه در عرضه خودرو به بازار را مهمترین علت افزایش حاشیه قیمت در بازار خودرو اعلام کرد و گفت : با عرضه مناسب خودرو توسط شرکتها و از سوی ارائه بسته جدید ارزی و بازگشت آرامش قیمت و فروکش کردن قیمت ارز و سکه در بازار ، قیمت خودرو در بازار نیز روند نزولی یافته و هر روز این ریزش قیمت بیشتر می شود.

موتمنی افزود: امید است ریزش قیمت ها طی روزهای آینده ادامه داشته باشد و افزایش قیمتی که در یک ماه گذشته در بازار خودروهای داخلی صورت گرفته به صفر برسد.

خروج تدریجی دلالان از بازار خودرو

وی حضور فرصت طلبان و دلالان به بازار را برهم زننده آرامش بازار خودرو و ایجاد حاشیه قیمت دانست و گفت : متاسفانه با ایجاد تلاطمات ارزی و افزایش قیمت خودرو برخی افراد فرصت طلب به بازار هجوم می آوردند و قیمت خودرو در بازار را به شدت ملتهب می کنند که انتظار می رود با توجه به تاثیر مثبت بسته جدیدی ارزی بر افت قیمت ارز و سکه در بازار و خروج آنها از این بازار ، شاهد خروج این افراد از بازار خودرو نیز باشیم.

افت 30 میلیونی قیمت وارداتی ها هم بازار را تکان نداد / خرید و فروش در بازار وارداتی به صفر رسید

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو همچنین با توجه به حذف یارانه ارزی خودروسازان، در خصوص تاثیر آن بر قیمت آتی خودروها گفت : در حال حاضر نمی توان در خصوص میزان تاثیر پذیری ارز آزاد بر قیمت خودروها نظری قطعی و دقیقی را اعلام کرد و فعلا بازار خودرو واکنشی به این مساله نشان داده و مشکلی از این جهت تا این لحظه وجود ندارد.

وی همچنین با توجه به رکود شدید در بازار وارداتی ها گفت : بازار وارداتی با وجود افت 30 میلیونی قیمت در چند روز گذشته ، هیچ تقاضایی ندارد و خرید و فروش در بازار وارداتی ها تقریبا به صفر رسیده است.

کد خبر 99849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha