اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است

پرشین خودرو: اخذ عوارض غیر قانونی از سوی شهرداری در محدوده زوج و فرد در صورتی رخ داده که غیرقانونی بودن آن از سوی عضو شورای شهر نیز تأیید شد؛ اما همچنان شهرداری در سکوت بسر می‌برد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، نارضایتی برخی از شهروندان مبنی بر اخذ عوارض در صورت ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد پیگیری‌های خبرنگار  از مسئولان پلیس راهور انتشار خبری با عنوان« شهرداری بی سروصدا چه می‌کند/ اخذ عوارض زوج و فرد با چه مبنایی؟» را دربرداشت.

سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا ضمن اعلام این مطلب که دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد مبنای حقوقی ندارد، اظهار داشت: براساس بند یک صورتجلسه شماره ۴۸ شورای حمل و نقل ترافیک مورخ ۲ دی ۹۶ مقرر شد در راستای مدیریت ترافیک و در اجرای ماده ۱۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از ابتدای سال جاری ورود یا تردد همه وسایل نقلیه به استثنای وسایل نقلیه مجاز از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۹ در محدوده طرح ترافیک ممنوع شده و در صورت تردد غیرمجاز مشمول پرداخت جریمه شود.

سرهنگ ترحمی با اعلام اینکه براساس صورتجلسه مذکور، پرداخت عوارض، تنها مشمول محدوده طرح ترافیک بوده نه طرح زوج و فرد، تصریح کرد: بهتر است که شهرداری پیرامون ملغی کردن اخذ عوارض در طرح زوج و فرد به طریق قانونی اقدامات بایسته و شایسته را انجام دهد؛ چرا که پلیس در این خصوص از مجاری قانونی اقدام کرده است.

 

 

طرح زوج وفرد

 

اقدام غیرقانونی شهرداری تهران و اظهار نظرهای مخاطبان ادامه داشت تا اینکه بالاخره شورای شهر تهران در این خصوص واکنش نشان داد و دریافت عوارض را غیرقانونی اعلام کرد.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران  در خصوص خبر فوق اظهار داشت: دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است و شورا مصوبه‌ای در این خصوص ندارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلام این مطلب که مصوبه شورا در خصوص محدوده طرح ترافیک است، تصریح کرد: شاید در آینده در خصوص بحث زوج و فرد اقداماتی صورت گیرد،‌ اما هرگونه تغییر در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد باید توسط شورای عالی ترافیک انجام شود؛ما در شورا نرخ‌گذار هستیم.

علیخانی تأکید کرد: در حال حاضر دریافت هرگونه عوارض برای تردد در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است و مبنا ندارد.

کد خبر 108889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha