کد خبر 110054
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
معتبرترین دانشگاه‌های فنی اروپا

پرشین خودرو: دانشگاه فناوری چالمرز از معتبرترین دانشگاه‌های فنی اروپا به شمار می‌رود؛ حدود 40 درصد از مهندسان سوئدی دانش آموخته این دانشگاه هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس،  دانشگاه فناوری چالمرز دانشگاهی فنی در جنوب غربی کشور سوئد و در شهر بندری یوتبوری است.

تحقیقات و تحصیل در رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و معماری محور اصلی این دانشگاه است.

دانشگاه فناوری چالمرز از معتبرترین دانشگاه‌های فنی اروپا به شمار می‌رود؛ حدود 40 درصد از مهندسان سوئدی دانش آموخته این دانشگاه هستند.

این دانشگاه در سال 1829 به کمک پول اهدا شده از طرف ویلیام چالمرز تأسیس شد؛ چالمرز یکی از سه دانشگاهی در سوئد است که به نام یک شخص نام‌گذاری شده‌اند.

دانشگاه فناوری چالمرز در حال حاضر حدود 11 هزار دانشجو دارد که حدود 40 درصد آنها در مقطع فوق لیسانس غیر سوئدی هستند.

از سال 2007 تمام رشته‌های مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند؛ بیش از 50 رشته در مقطع ارشد تدریس می‌شوند که تسلط به زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین شرایط یادگیری‌ آنها است.

پژوهشگران دانشگاه فناوری چالمرز در سال 2018، برای نخستین بار توانستند سطح جسمی از جنس طلا را در دمای اتاق ذوب کنند.

در سال 2018 یک رتبه بندی که توسط مؤسسه فناوری ماساچوست صورت گرفته بود، دانشگاه فناوری چالمرز را در رده 10 دانشگاه برتر آموزش مهندسی قرار داد.

در تازه‌ترین رتبه‌بندی که توسط کیو. اس منتشر شده این دانشگاه رتبه 128 را در میان برترین دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص داده است.

دانشگاه فناوری چالمرز به طور انحصاری بر تکنولوژی اطلاعات تمرکز دارد و مدرک دکتری افتخاری را برای افرادی که در خارج از دانشگاه هستند و در تحقیقات دانشگاهی نقش موثری ایفا کرده‌اند اعطا می‌کند.

کد خبر 110054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha