واکنش آمریکا به تخصیص یارانه اروپایی‌ها برای ایرباس

پرشین خودرو: آمریکا با انتقاد از سیاست اتحادیه اروپا برای ارائه یارانه به شرکت هواپیماسازی ایرباس از احتمال اعمال تعرفه‌های وارداتی جدید علیه کالاهای اروپایی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، کاخ سفید اتحادیه اروپا را به اعمال تعرفه‌های جدید بر واردات کالا از این اتحادیه تهدید کرد.

دلیل این مسئله تخصیص یارانه از سوی کشورهای اروپایی به شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام شده است.

یک مقام آمریکایی با اشاره به لبریز شدن صبر آمریکا نسبت به این مسئله گفت: زمان آن رسیده که اقدام کنیم.

 

ایرباس

 

از زمان روی کار آمدن ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روابط واشنگتن با اتحادیه اروپا تیره شده چرا که سیاست وی با عنوان " اولویت با آمریکا " که بر اجرای سیاست‌های حمایت‌گرایانه معطوف بوده و به دنبال تقویت صنعت آمریکاست به ضرر اروپایی‌ها و بسیاری کشورها تمام شده است.

نمایندگی تجاری آمریکا در این باره اعلام کرده است:‌هدف اصلی ما رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا برای پایان دادن به ارائه یارانه به تولید هواپیماهای بزرگ مسافربری ایرباس است.

این مسئله 14 سال است که مورد اختلاف بوده و زمان اقدام علیه آن فرا رسیده است.

زمانی که اتحادیه اروپا به این سیاست تخصیص یارانه زیان آور خود پایان دهد تعرفه‌های گمرکی اعمال شده در آمریکا بر واردات کالاهای اروپایی که به این مسئله مرتبط است، برداشته خواهد شد.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرده است:‌بخشی از تولیدات مربوط به بخش هوانوردی اروپا از جمله هواپیماهای ایرباس مشمول اعمال تعرفه وارداتی در آمریکا خواهد شد.

این تهدید در حالی از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ این کشور و رقیب اصلی ایرباس به دلیل دو مورد سقوط و زمین‌گیر شدن هواپیماهای بوئینگ 737 مکس توسط بسیاری از کشورها شاهد کاهش شدید ارزش سهام خود بوده است.

منبع: فارس

کد خبر 112850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha