کد خبر 120716
۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
طرح پارک حاشیه‌ای در شورا بررسی شد

پرشین خودرو: اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نامه فرمانداری درباره مشکلات طرح مصوب شورای شهر درخصوص پارک حاشیه‌ای را بررسی کردند.

به گزارش پرشین خودرو، در جلسه امروز شورای شهر پس از بررسی عوارض طرح ترافیک و عوارض ساخت و ساز شهری، نوبت به بررسی نامه فرمانداری درباره عوارض پارک حاشیه‌ای رسید که محمد علیخانی در این خصوص به نمایندگی از کمیسیون عمران و حمل و نقل توضیحاتی ارائه کرد.

وی افزود: در پاسخ به بند یک باید بگوییم که ما بر متن قبلی اصرار داریم و این اعتراض فرمانداری را قانونی و مبتنی بر حدود اختیارات نمی‌دانیم.


علیخانی ادامه داد: در خصوص بند سه که درباره اختصاص بودجه برای ترمیم تجهیزات پلیس راهور است را قبول داریم و موضوع تقویت پشتیبانی لجستیک را قبول داریم.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: درخصوص اعمال قانون و برخورد با تخلفات پارک دوبل هم مطلبی گفته شده که این در حالی است که پارک دوبل ناظر به جریمه رانندگی است و جزو پارک حاشیه‌ای منظور نمی شود.

وی افزود: در بند پنجم هم به موضوع سامانه مدیریت پارک حاشیه ای اشاره شده است در حالی که به هیچ عنوان این موضوع با ماده ۲۴ قانون مدنی تعارضی ندارد و در این جا تملک شوارع عمومی رخ نخواهد داد.

 

پارک حاشیه ای



علیخانی به تبصره دوازده ماده دو هم اشاره کرد و گفت: این تبصره هم با یک تغییر جمله و کلمه اصلاح و جایگزین شده است.

محسن هاشمی گفت: آقای علیخانی شما با برخی از بندها موافق بودید و با برخی بندها هم مخالف؛ از این رو باید اول آن بندهایی که مشکلی نداریم را به رأی بگذاریم.

علیخانی گفت: ما بر بند یک و دو و اصرار داریم که باید همان بندهای قبلی باشد و نظر فرمانداری را قبول نداریم.

محسن هاشمی گفت: با توجه به اینکه مخالفی نیست باید این دو بند را به رأی گیری بگذاریم تا اول تکلیف این دو بند مشخص شود.

وی ادامه داد: در بند سوم به موضوع کمک به پلیس راهور اشاره شده است و خوب است یادمان باشد که قوه اجرایی ما راهور است و اگر مجموعه راهور همکاری نکند عملا اجرای طرح با مشکل مواجه می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هماهنگی میان پلیس راهور و حمل و نقل و ترافیک یک موضوع جدی است و نباید اینگونه قلمداد شود که ما با راهور مشکلی داریم و نمی‌خواهیم به آنها کمک کنیم.

پس از رای گیری انجام شده دوازده نفر از ۱۶ عضو حاضر در جلسه شورا با اضافه شدن واژه کمک به راهور به بند سوم موافقت کردند.

پس از آن نوبت به بررسی بند چهارم رسید که علیخانی گفت: ما این بند را یک اصلاح عبارتی کردیم و مشکل نظر فرمانداری را حل کرده ایم.

یوسف حجت به عنوان نماینده شهرداری تهران گفت: در این بند موضوع ارجاع شده به نظر دیوان عدالت اداری استناد شده است فارغ از اینکه در این رأی از متخلفان حمایت شده است که این اقدام صحیح نیست.

علیخانی پس از این تبصره به موضوع طرح رزرو پارک حاشیه ای پرداخت که امینی نایب رئیس شورا در واکنش به این موضوع گفت: ما با برخی از موافقت هایی که می کنیم باعث می شویم یک راهی برای آینده باز بشود که هر وقت دلشان خواست یک مخالفتی داشته باشند.

علیخانی خطاب به امینی گفت: کاش شما زودتر در مسند ریاست می نشستید چون مشی شما با آقای هاشمی در موافقت و مخالفت با نظرات فرمانداری متفاوت است.

سرانجام بررسی ایرادات هیأت تطبیق فرمانداری درخصوص طرح پارک حاشیه ای به پایان رسید.

منبع: فارس

کد خبر 120716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha