کد خبر 125109
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
قطعات داخلی‌سازی شده مترو رونمایی شد

مدیر عامل متروی تهران از تلاش برای انبوه سازی قطار ملی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، علی امام در مراسم رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت قطار ملی مترو که به صورت مجازی برگزار شد با بیان این که امروز مایه افتخار است که در خدمت تولیدکنندگان داخلی قطعات مترو هستیم، گفت: پروژه تولید یک رام قطار متروی ملی به میانه راه رسیده است و امیدواریم تا دهه فجر بتوانیم یک رام قطار تولید ملی را عرضه کنیم.


وی با بیان این که کار ما محدود به تولید یک قطار نیست و حتما انبوه سازی را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: بر همین اساس در مجمع عمومی مترو مجوز انعقاد قرارداد با همین مجموعه‌ها را برای تولید ۱۰۵ واگن دریافت کردیم که حالا تفاهم نامه‌های آن را با جهاد دانشگاهی و شرکت واگن سازی امضاء کردیم.

 

علی امام


امام با تاکید بر این که امیدواریم قطار ملی در همه کشور با استفاده از ظرفیت چهار کارخانه واگن سازی دنبال شود تا شاهد تولید قطار ملی باشیم گفت: قرارداد ساخت ۲۰۰۰ واگن قرار بود از طریف فاینانس پیگیری شود اما به واسطه تحریم‌ها می‌توان این فرصت را به شرکت‌های داخلی داد و از ظرفیت آنها استفاده کرد. امیدواریم با حمایت‌های دولت از شرکت‌های داخلی، بتوانیم این ۲۰۰۰ واگن را داخلی سازی کنیم.

در مراسم صبح امروز که با حضور شهردار تهران، معاون علمی رئیس جمهور ، رئیس جهاد دانشگاهی و معاونین شهردار و اعضای شورا برگزار شد از قطعات داخلی سازی شده مترو رونمایی شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 125109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha