مکاتبه با معاون رییس‌جمهور برای وام کرونایی رانندگان

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: یکی از عواملی که روند پرداخت تسهیلات بانکی کرونایی رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری با وقفه و مشکل مواجه شده است، سخت‌گیری بانک‌ها فراتر از مصوبات ستاد کروناست که این موضوع را از طریق معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی پیگیری کرده‌ایم.

به گزارش پرشین خودرو، در پی شیوع ویروس کرونا و به حداقل رسیدن سفرهای بین شهری، رانندگان وسایل حمل و نقل در این مسیرها با ضرر و زیان بسیاری ناشی از کاهش حدود ۸۰ تا ۹۰ درصدی مسافر به ویژه در اسفند ماه و ماه‌های ابتدایی امسال مواجه شدند و در این راستا ستاد ملی مقابله با کرونا حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات شش میلیون تومانی به این قشر به تصویب رساند تا این زیان تا حدود بسیاری جبران شود.


در این راستا برای ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر راننده مسافری بین شهری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و آن‌ها می‌توانستند از خط اعتباری که ستاد ملی مقابله با کرونا برای آن‌ها اختصاص داده است استفاده کنند و این وام‌های شش میلیون تومانی را دریافت کنند. این تسهیلات برای رانندگان مسافری بین شهری ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه و تنفس چهار ماهه در نظر گرفته شده و قرار بود تا تیر ماه به آن‌ها پرداخت شود و اقساط حدود ۲۸۰ هزار تومانی آن نیز از مهر ماه امسال از رانندگان دریافت شود.


اما با وجود گذشت حدود سه ماه از تصویب این اعتبار هنوز درصد کمی از رانندگان موفق به دریافت آن شده‌اند و به گفته داریوش باقر جوان، مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تا اواسط ماه گذشته تنها حدود ۴۰۰۰ نفر معادل سه درصد از رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی بین‌شهری موفق شدند وام کرونایی خود را دریافت کنند.

 

وام کرونا



عبدالهاشم حسن‌نیا –رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در این باره گفت: با توجه به تفاهم صورت گرفته بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها تضمین مورد نیاز برای دریافت تسهیلات بانکی کرونایی مصوب رانندگان بین‌شهری چک یا سفته بانکی است و این مسئله نیز به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که بانک های عامل تضامین بیشتری را فراتر از چیزی که باید بگیرند از رانندگان مطالب می‌کنند و همین مسأله سبب شده تا پرداخت این تسهیلات شش میلیون تومانی به تعویق بیافتد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا برای حل این مشکل رانندگان پیگیری‌های لازم صورت گرفته است یا خیر؟ اظهار کرد: در این راستا و برای اصلاح این فرآیند پیگیری‌ها و مکاتبات لازم با معاون اول رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی صورت گرفته است و امیدواریم هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود و رانندگان بتوانند در اسرع وقت تسهیلات خود را دریافت کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 125466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha