تولید 3000 دستگاه لاماری ایما در سال 1401 / سدان و کراس‌اوور جدید آرین موتور در راه بازار

مدیرعامل آرین موتور با اشاره به هدف‌گذاری تولید سه هزار دستگاه خودرو در سال 1401 در این شرکت، گفت: دو محصول جدید در کلاس سدان C و کراس اوور B با برند لاماری به بازار عرضه می شود.

مدیرعامل آرین موتور در مراسم زونمایی از اولین محصول سواری این شرکت با اشاره به اینکه آرین موتور پویا از سال 1390 نماینده رسمی محصولات شرکت میتسوبیشی موتورز در حوزه خودروهای سواری در کشور است گفت: تا سال 96 واردات محصولات میتسوبیشی توسط شرکت آرین موتور به صورت CBU انجام می گرفت اما از سال 1396 شرکت میتسوبیشی با تغییر نگاه به بازار ایران و از سویی وجود پتانسیل بسیار خوب بالقوه برای تولید محصولات این برند ژاپنی در ایران، تصمیم به تولید جدیدترین و به روزترین محصولات میتسوبیشی در ایران گرفت.

محمدرضا سیفی افزود: با دور جدید تحریم ها از سال 97 و قطع همکاری با میتسوبیشی، شرکت آرین موتور پویا با چند شریک چینی برای تولید خودرو در سایت خمین گروه آرین سرمایه وارد مذاکره شد که حاصل این مذاکرات هدف گذاری تولید 3 محصول سواری چینی در بازار ایران است.

کیفیت و خدمات متمایز مهمترین راهبرد آرین موتور

وی تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت اسمی شرکت آرین موتور پویا در سایت خمین 60 هزار دستگاه است و این ظرفیت می تواند تا 200 هزار دستگاه در سال افزایش یابد.

وی با توجه به هدف گذاری شرکت آرین موتور برای تولید محصولات به روز و منطیق با استانداردهای جهانی گفت: حاصل مذاکرات و انتخاب محصولی به روز و با کیفیت، محصول لاماری ایما است که امروز به عنوان اولین محصول سواری مجموعه صنعتی آرین پارس موتور رونمایی می شود.

مدیرعامل آرین موتور، تمایز در کیفیت و خدمات را مهمترین راهبرد آرین موتور پارس عنوان کرد و افزود: تمام تلاش آرین موتور این است که برند لاماری فرزند تازه متولد شده این شرکت، کیفیت و خدمات متمایزی را به مشتریان ارائه کند.

 

محمدرضا سیفی مدیرعامل آرین موتور



سیفی گفت: برند لاماری جزئی از خانواده آرین موتور است و چه با تحریم و یا بدون تحریم در کنار خانواده آرین خواهد ماند و این برندی است که به دنبال توسعه آن هستیم.

عدم اطمینان به آینده تصمیمات ارزی مانع از اعلام قیمت لاماری شد

وی در ادامه این مراسم در نشستی با خبرنگاران در خصوص زمان عرضه و قیمت این خودرو، به الزام کمیته خودرو وزارت صمت مبنی بر آغاز فروش مشروط به شماره گذاری این خودرو پرداخت و گفت: با اتمام تست های استاندارد این خودرو در اوایل اسفند ماه و اخذ مجوز شماره گذاری لاماری ایما، فروش این محصول با کسب مجوز از کمیته خودرو در اواخر اسفند قطعی می شود.

وی همچنین در خصوص قیمت لاماری افزود: متاسفانه تاریخ کسب مجوز فروش زمان خوبی برای فروش و اعلام قیمت نیست چرا که در سال آینده احتمالا ارز نیمایی جایگزین ارز ترجیحی 4200 تومانی خواهد شد و این موضوع در تغییر حقوق گمرکی و عوارض تاثیر گذار است البته این احتمال می رود که دولت برای تسهیل این مساله تعرفه واردات را تغییر دهد بنابراین به جهت عدم اطمینان از تحولات در نرخ ارز و زمان فروش این محصول قیمت این محصول را اعلام نمی کنیم.

سیفی همچنین در خصوص گارانتی لاماری گفت: هم اکنون با توافقات صورت گرفته با شرکت مادر، گارانتی این محصول سه سال یا 60 هزار کیلومتر است اما در حال مذاکره با طرف چینی هستیم تا این عدد را ارتقاء داده و بازه بزرگ تری را پوشش دهیم.

تولید 3 هزار دستگاه لاماری در سال آینده

وی در ارتباط با تیراژ این محصول‌ بیان کرد: بر اساس هدف گذاری آرین موتور برنامه ما برای سال 1401 تولید سه هزار دستگاه و برای سال 1402 پنج هزار دستگاه است.

مدیر عامل آرین موتور همچنین در خصوص نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش به محصول لاماری گفت: در حال حاضر شرکت آرین موتور دارای 23 نمایندگی در سراسر کشور است و قطعا برای ارائه خدمات به محصول لاماری از شبکه میتسوبیشی کمک خواهیم گرفت اما مسلما نمایندگانی در کشور هستند که با توجه به توانمندی و خوشنامی از آنها نیز کمک خواهیم گرفت.

سیفی در ادامه سطح داخلی سازی این خودرو در سال اول تولید را 20 درصد اعلام کرد و گفت: امیدواریم در سالهای بعد با راه اندازی خط بدنه و رنگ درصد داخلی سازی این محصول به سطح 40 درصد افزایش یابد.

عرضه 2 محصول سدان و SUV با برند لاماری در سال 1401

مدیرعامل آرین موتور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار پرشین خودرو در خصوص دو محصول چدید این شرکت در سال آینده گفت: محصولات جدیدی که در سال آینده به بازار عرضه خواهیم کرد دو محصول در کلاس سدان C و کراس اوورB است که با برند لاماری به بازار عرضه می شوند.

وی در ادامه با توجه به پاس کردن استانداردهای 85 گانه این خودرو تاکید کرد: لاماری ایما در تست تصادف موسسه CNCAP چین موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شده است.

لاماری میراث دار خوشنامی آرین موتور

در ادامه این مراسم حجت زاده مدیر بازاریابی و فروش شرکت آرین موتور گفت: از 2 سال پیش تولید خودروهای سواری در دستور کار شرکت آرین موتور قرار گرفت و هدف ما تولید خودروهای به روزتر و با کیفیت تر نسبت به سایر رقبا است.

 

حجت زاده مدیر بازاریابی آرین موتور



وی با بیان اینکه لاماری نام تجاری گروه آرین موتور برای خودروهای سواری است، افزود: لاماری میراث دار خوشنام آرین موتور و ارزش های اساسی این گروه شامل اعتماد، مشتری مداری، بهبود مستمر کیفیت و مسئولیت پذیری است.

حجت زاده تاکید کرد: در سبد محصولات آرین موتور خودروهایی قرار خواهند گرفت که میتوانند یک انتخاب جدید و هیجان انگیز برای خریداران باشند و این قدرت انتخاب به جهت قیمت رقابتی و جذابیت بصری و قدرت و کیفیت متناسب با آن برای برند لاماری خیلی اهمیت است.

وی بخشی از ماموریت این شرکت را توجه به واقعیت های روز بازار خودرو کشور دانست و گفت: چشم انداز ما برای برند لاماری تبدیل شدن به خودروسازی پیشرو در کشور است.

وی همچنین در خصوص لوگوی گوزن برند لاماری بیان کرد: لوگوی لاماری نماد حرکت، فراست و آگاهی است و به نوعی رنگ سبز این لوگو نگاه لاماری به آینده سبز صنعت خودرو و ماموریت و نقش آفرینی ما را مشخص می کند.

نگاهی به مشخصات فنی لاماری ایما

گفتنی است لاماری ایما اولین محصول سواری شرکت آرین موتور به لحاظ فنی دارای موتور 1500 توربور GDIبا خروجی 197 اسب بخارو گیبرکس 6 سرعته دوال کلاچ است که در مجموعه آرین پارس موتور به عنوان یک برند کاملا داخلی ثبت شده و به زودی عرضه می شود.

لاماری آرین موتور به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است و 197اسب بخار را با گشتاور285 نیوتن متر تولید می کند.

مصرف سوخت بهینه این کراس اوور جدید متوسط و در شرایط استاندارد 5.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است و در شرایط ترکیبی، این عدد به 6.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می رسد.

جعبه دنده لاماری ایما از نوع 7 سرعته دو کلاچه سری W است.

بر اساس آخرین اطلاعات، این خودرو می تواند شتاب صفر تا 100کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 9.2 ثانیه ثبت کند.
 

کد خبر 136931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha