2  محصول جدید در کلاس B و C در سبد خودروهای آرین موتور

مدیر عامل شرکت آرین پارس موتور به هدف گذاری تولید ۱۰ هزار دستگاه و واردات ۵ هزار دستگاه خودرو در سال آینده اشاره کرد و گفت: 2 خودرو جدید در دو کلاس B و C به سبد محصولات این شرکت افزوده می‌شود که شامل یک خودرو SUV در کلاس B و محصول سدان در کلاس C خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمدرضا سیفی در در نشست خبری سالانه برند لاماری همچنین از رونمایی از دو محصول لاماری فول آپشن و هیبرید در نمایشگاه خودرو تهران خبر داد و تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با عرضه لاماری ایما فول آپشن و رفع برخی ضعف‌های مربوط به آپشن در این محصول، خودرو لاماری فول آپشن از محصولات پیشتاز در بازار باشد.

وی با توجه به حساسیت و پیچیدگی های بالای مونتاژ خودروهای هیبریدی افزود: احتمالا لاماری هیبریدی به صورت وارداتی از سوی آرین موتور عرضه می‌شود.

کسب بیشترین نرخ رشد تولید در آرین موتور

مدیرعامل آرین پارس موتور در ادامه از ورود 2 محصول جدید در دو کلاس B و C به سبد محصولات این شرکت خبر داد و گفت: این دو محصولات شامل یک خودرو SUV در کلاس B و محصول سدان  در کلاس C خواهد بود.

سیفی همچنین با توجه به تیراژ تولید محصولات این شرکت در سال جاری تاکید کرد: پیش‌بینی می شود بر اساس آمار وزارت صمت، بیشترین نرخ رشد تولید در میان شرکت‌های خودرویی و در هر دو حوزه سواری و تجاری متعلق به شرکت آرین پارس موتور باشد.

محمدرضا سیفی مدیرعامل آرین موتور
محمدرضا سیفی مدیرعامل آرین موتور

 وی در ادامه با توجه به تداوم جریان تولید لاماری تا پایان سال گفت: برنامه ما دستیابی به تیراژ 4000 دستگاه تا پایان سال 1401 است.

مدیرعامل آرین موتور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص همراهی این شرکت با طرح وزارت صمت برای عرضه خودروها در سامانه یکپارچه گفت: اگر چه آرین موتور همراه‌ترین شرکت با وزارت صمت بوده است اما معتقدم منطقی که برای عرضه خودروها در سامانه گذاشتند منطق درستی نیست چرا که تعهدی را ایجاد می کنند که سازوکار انجام آن تعهدات دیده نشده است.

سیفی ظرفیت وعده داده شده در سامانه به صورت پیش‌فروش و با قیمت علی‌الحساب را 700 دستگاه عنوان کرد و افزود: به مسئولان وزارت صمت اعلام شده است که بر اساس میزان ثبت سفارش و ارز تخصیصی، شرکت آرین موتور توان عرضه این ظرفیت را در سال آینده خواهد داشت.

وی در ادامه در خصوص برنامه آرین موتور برای عرضه لاماری در بورس کالا گفت: به اعتقاد ما بورس آئینه اوضاع اقتصادی کشور است و بر این اساس انتظار می‌رود افرادی که بورس را دلیل تورم می‌دانند، نگاه دقیق‌تر و کارشناسی به عملکرد بورس کالا داشته باشند.
برای عرضه لاماری در بورس کالا ، ممنوعیت قانونی وجود ندارد

مدیرعامل آرین پارس موتور همچنین با تاکید بر اینکه بخشی از قیمت‌هایی که در بورس معامله می‌شود ناشی از انتظار تورمی است، افزود: با هماهنگی‌هایی که با وزارت صمت و سازمان بازرسی صورت گرفته است به نظر نمی رسد ممنوعیت قانونی برای عرضه لاماری در بورس وجود داشته باشد.

سیفی در ادامه در خصوص همکاری جدی‌تر آرین موتور با چینی‌ها گفت: در یک بازار آزاد برای واردات برندهای مختلف به کشور قطعا برگ برنده با چینی هاست و این ناشی از تکنولوژی، طراحی و کیفیت و قیمت محصولات چینی است، از این جهت بر اساس منطق اقتصادی حتما با یک شریک چینی خوب همکاری را خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص میزان داخلی سازی محصولات در شرکت آرین موتور گفت: کف داخلی سازی فعلا همان ۲۰ درصد است بنابراین شروع داخلی‌سازی برای تولید لاماری نیز همان 20 درصد است، اما صحبت‌هایی برای افزایش این عدد تا 40 درصد مطرح شده است.

مدیرعامل آرین موتور با توجه به محدودیت‌های تیراژ و تحریم برای افزایش داخلی سازی اظهار کرد: پیشنهاد ما به وزارت صمت به عنوان سیاست گذار کلان صنعت خودرو این است که امروز زمانی نیست که محدودیت عرضه را به جهت سطح داخلی سازی ایجاد کنیم.

برنامه توسعه خدمات پس از فروش آرین موتور تا پایان سال 1402

 در ادامه این نشست مدیر خدمات پس از فروش آرین پارس موتور از برنامه گسترش نمایندگی‌های این شرکت در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر شرکت آرین پارس موتور ۲۵ نمایندگی در ۱۷ استان کشور دارد که با توجه به برنامه تولید ۱۰ هزار دستگاهی، این عدد را به ۳۰ نمایندگی در انتهای سال 1402 افزایش خواهیم داد.

شیران همچنین از تجهیز 7 نمایندگی شرکت به خودروهای امداد خبر داد وافزود: افزایش کیفیت خدمات را در قالب طرح استانداردسازی نمایندگی‌ها در سال آینده اجرایی خواهیم کرد.

شیران مدیر خدمات پس از فروش آرین موتور
شیران مدیر خدمات پس از فروش آرین موتور

کد خبر 142143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha