مرکز تست تصادف خودرو تا پایان سال 1402 به بهره برداری می رسد / همکاری چند جانبه برای توسعه مرکز آزمون تست خودرو

همزمان با سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، و با همت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از پنج مرکز و آزمایشگاه جدید صنعت خودرو رونمایی و عملیات اجرایی سه پروژه آزمایشگاهی و مرکز تست تصادف خودرو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بهره برداری از آزمایشگاه اندازه گیری بخارات سوخت خودرو، آزمایشگاه سامانه آلاینده های سیستم تهویه خودرو، آزمایشگاه تست کاتالیست کانورتر ، آزمایشگاه اندازه گیری ذرات معلق خودرو، آزمایشگاه توان سرچرخ و مصرف انرژی خودروهای تجاری برقی 5 پروژه ای است که با حمایت معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری ، وزارت صنعت ،معدن و تجارت ، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران و با همراهی صنعتگران داخلی و شرکت های دانش بنیان که با حضور معاون وزیر صمت، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ریس هیات عامل ایدرو در"مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجشی آلایندگی خودرو " شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران رونمایی شد.

همچنین عملیات اجرایی سه پروژه شامل مرکز تست تصادف خودرو (crash Test)، آزمایشگاه آزمون آلایندگی خودروهای سواری تا سطح یورو6 ، آزمایشگاه ایمنی سیستم های ذخیره انرژی و باطری پک خودروهای برقی نیز آغاز شد.

 

کنسرسیوم ایجاد مرکز تست تصادف


در ادامه این مراسم همچنین تفاهم نامه های همکاری برای ایجاد کنسرسیوم مرکز تست تصادف( crash Test) و آغاز به کار شرکت آزمون های ایمنی و کیفیت خودرو منعقد شد . همچنین تفاهم نامه سه جانبه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه تهران در خصوص استفاده از ظرفیت های داخلی برای توسعه مراکز تست منعقد شد.

 

سعید تاجیک


سعید تاجیک مدیر عامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در مراسم رونمایی از آزمایشگاه های جدید صنعت خودرو اظهار داشت : همزمان با رونمایی از هشت آزمایشگاه و مرکز آزمون صنعت خودرو، عملیات اجرایی مرکز تست تصادف خودرو آغاز می شود و پیش‌بینی‌ می شود ظرف 18 ماه آینده مرکز تست تصادف خودرو ( crash Test) آماده بهره برداری شود.

وی افزود : با اتمام عملیات اجرایی و آغاز بکار مرکز تست تصادف خودرو مواردی همچون بررسی ایمنی راننده و سرنشینان خودرو هنگام بروز تصادفات و برخورد با مانع و انواع تست های قابل اجراء در برخورد روبه‌رو، برخورد های جانبی، برخورد با عابر پیاده مورد بررسی و تست خواهد شد.

تاجیک با بیان اینکه ایجاد مرکز تست تصادف خودرو تا 70 درصد در کاهش تصادفات جاده ای اثر گذار خواهد بود ، تاکید کرد : ایجاد مرکز تست تصادف خودرو در حالی هم اکنون عملیات اجرایی آن با ایجاد کنسرسیومی آغاز می شود که حال حاضر تمام کشورهای دارای صنعت خودرو مرکز تست تصادف ( کرش تست ) را دارند و نبود این مرکز از ضعف های صنعت خودرو ماست که امیدواریم در فرصتی که برنامه ریزی شده ، تا پایان سال 1402 آماده بهره برداری شود.

 

برای تماشای گزارش تصویری مراسم رونمایی از مراکز آزمون جدید صنعت خودرو کلیک کنید.


مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنین به برخی اقدامات و امکان سنجی های اولیه برای اجرای مرکز تست تصادف خودرو پرداخت و تصریح کرد : با کنسرسیومی که امرور رونمایی می شود 30 درصد از این پروژه با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و 70 درصد سرمایه گذاری توسط شرکتهای اصلی تولیدکننده قطعات خودرو (شرکت رایزکو ، آذین خودرو و آرتاویل تایر ) تامین خواهد شد.

تاجیک اظهار داشت : بر اساس فاز بندی هایی که برای اجرای مرکز تست تصادف خودرو صورت گرفته است فاز اول این پروژه مربوط به تامین استانداردهای 85 گانه خواهد بود و فازهای بعدی به استانداردهای دیگر و در فاز آخر استاندارد یورو ان‌کپ (Euro NCAP) خواهد یود .

خبرنگار: زهرا حریری
 

کد خبر 137925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha