سطح استاندارد معاینه فنی کشور بسیار پایین تر از یورو۵ است

سطح استاندارد انجام معاینات فنی در کشور بسیار پایین‌تر از یورو۵ است که باید ضمن استانداردسازی مراکز معاینه فنی، به مراحل بالاتر و در حد استانداردهای تحت کنترل خودروهای تولیدی، ارتقا یابند.

به گزارش پرشین خودرو، سعید تاجیک مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، با اعلام این خبر و با تاکید بر کنترل خودروها در زمان بعد از تولید و در حین مصرف، اظهار داشت: انجام معاینه فنی در کشور ۴ ساله است و برای کنترل بیشتر نیاز است که مانند سایر کشورها، به ۲ سال کاهش یابد.

بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مرکز آزمون isqi

وی که در حاشیه بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مرکز آزمون isqi سخن می گفت، تصریح کرد: در حوزه صنعت خودرو کشور، خلاهایی وجود دارد که از این قبیل علاوه بر آزمایشگاه تست تصادف، می‌توان به استاندارد یورو۶ اشاره کرد که طبق قوانین مصوب تا سال ۱۴۰۳ در تدوین استانداردها اعمال خواهد شد و ما در صدد هستیم تا شرایط انجام تست‌های مربوطه را در کوتاه ترین زمان ممکن آماده بهره برداری کنیم. 

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، با اشاره به روند تولید خودروهای برقی در جهان و اهمیت توجه دولت و صنعت خودرو به حوزه خودروهای EV و PHEV، ادامه داد: علاوه بر انجام تست‌های عمومی خودروها، یکی از مهمترین آزمون‌ها در حوزه خودروهای برقی، باتری پک است که باید از منظر ایمنی، اشتعال و سایر موارد مورد تست و بازرسی قرار گیرند.

بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مرکز آزمون isqi

تاجیک همچنین به دوام قطعات کنترل کننده آلایندگی خودروها (کاتالیست کانورتر)، اشاره کرد و ادامه داد: قطعات کاتالیست کانورتر در استانداردهای جهانی به صورت دوره‌ای و بعد از مدت پیمایش‌های مشخص، تحت کنترل قرار می‌گیرند و در ایران نیز لازم است تا این قطعات ضمن انجام کنترل ادواری، در صورت لزوم تعویض شوند. 

بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مرکز آزمون isqi

این گزارش می افزاید: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و هیات همراه، روز گذشته در مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو حضور یافت و از آزمایشگاه‌های این مجتمع در حوزه نظارت بر آلاینده‌های محیط زیست بازدید کرد.

در این بازدید در خصوص معضلات موجود در صنعت خودروی کشور و انجام آزمون‌های مورد نیاز، بحث و تبادل نظر صورت گرفت که طی آن به موضوع راه‌اندازی آزمایشگاه‌های جدید نظیر تست تصادف، استاندارد یورو۶ و خودروهای برقی به‌ عنوان برنامه‌های آتی ISQI پرداخته شد.

کد خبر 142673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha