چرا صدا و سیما بر آتش خودتحقیری می‌دمد؟

خودتحقیری همچون آفتی در میان نسل جوان افتاده است و در برابر هر دستاوردی بیش از آنکه شاهد خوشحالی عمومی باشیم شاهد تمسخر هستیم، این داستان در صنعت خودرو اما به دلیل وجود مشکلات نهادینه شده پررنگ‌تر است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بررسی علل و عوامل هر موضوعی نیازمند توجه به چندین عامل درونی و بیرونی است تا بتوان نتیجه درستی به دست آورد.

در مقوله خودتحقیری نیز به همین صورت است و بدون توجه به عوامل درونی و بیرونی نمی‌توان به درک صحیحی از چرایی آن رسید.

واقعیت این است که یک جنگ فرهنگی علیه ملت ایران فارغ از هر فرقه و جناحی در جریان است که هر چند عاملان اصلی آن در خارج از کشور مستقرند اما عوامل داخلی هستند که برنامه را پیش می‌برند.

این جنگ در حوزه‌های مختلف جریان دارد و از شلیک ماهواره و موشک تا دستاوردهای علمی را در برمی‌گیرد اما آنچه به دلیل تاثیر در زندگی روزمره عموم مردم و نقش پررنگ در پیشرفت اقتصادی و ایجاد شغل بیش از سایرین مورد توجه بوده، صنعت خودرو است.

در سال‌های گذشته همواره موج‌هایی علیه صنعت خودرو به خصوص پس از حوادث رانندگی ایجاد شده که ما را نیز به صورت هیجانی با خود به سمت تحقیر هر چه بیشتر صنعت خودرو برده است.

از عموم جامعه به دلایل مختلف در شرایط بحرانی نمی‌توان به دلیل سوار شدن هیجانی بر موج‌های تخریبی خرده گرفت اما می‌توانیم این سوال را از مسئولان رده بالای کشور که بر همه موارد احاطه دارند بپرسیم که شما چرا سوار بر موج تخریب صنعت خودرو هستید؟!

رفتار هیجانی مردم در این شرایط قابل پیش‌بینی است چرا که اطلاع آنها صرفا به چند عکس و مقاله بازمی‌گردد اما آیا مقامات و مسئولان کشور نیز به همین میزان آگاهی دارند؟ یا به وسیله بولتن های محرمانه از انواع و اقسام مشکلات آگاهی دارند و همچنان در نقش منتقد نقش ایفا می‌کنند؟

در این میان شاید بهترین مثال، پلیس و صدا و سیما باشد که در اقدامی عجیب به دو بال مهم تخریب صنعت خودرو تبدیل شده‌اند در حالی که این رفتار آنها در مخالفت کامل با بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص امیدآفرینی است.

 

سرقت خودرو



از نقش پلیس اگر بگذریم، از نقش صدا و سیما نمی‌توان چشم پوشی کرد به خصوص وقتی می‌بینیم در کوچک‌ترین موارد سیاسی مورد نظر یک طیف خاص شدیدترین واکنش‌ها را در رفع شبهه از جناح متبوع از خود بروز می‌دهد.

چرا نمی‌توانیم از نقش صدا و سیما در انتشار گزارش‌های تخریبی بگذریم؟


مقام معظم رهبری بارها مسئولان صدا و سیما را به امیدآفرینی در کشور دعوت کردند اما تا امروز نه عزمی دیدیم نه توانی در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب.

رهبر معظم انقلاب گسترش امید در جامعه را وظیفه صدا و سیما می دانند و بر تنظیم پایان امیدوارانه برای سریال ها، داستان ها و نمایش ها و پخش اخبار امیدبخش، موثق، بهنگام و فراگیر تاکید می کنند. ایشان همچنین امیدواری را، مایه پیشرفت کشور می دانند و تاکید می کنند القای ناامیدی برای کند کردن حرکت کشور، گناهی بزرگ است.

از بیانات رهبر معظم انقلاب ذیل شاخص "امید و دشمن"، محورهایی نظیر "ناامید کردن مردم، اولین هدف دشمن"،" تخریب روح امید در مردم، از اهداف مقطعی و مرحله ای دشمن"، "تیره و تار نشان دادن افق کشور برای القای ناامیدی" ،" تنظیم هدفمند خبرها و تبلیغات برای القای ناامیدی" و "تلاش دشمن برای القای ناامیدی در عرصه های اقتصادی، انقلابی و فرهنگی" استخراج می شود.

ایشان همچنین خطاب به مسئولان سخنان امیدبخشی را بیان می کنند و از آنها می خواهند مردم را به آینده نظام و بهبودِ وضعشان امیدوار کنند.

آیا آنچه از صدا و سیما شاهد هستیم کمترین شباهتی به فرمایشات مقام معظم رهبری دارد؟

به طور مشخص در موضوع انتشار فیلم از یک سارق که خودروهای داخلی را به بهترین شکل ممکن تخریب می‌کند شاهد هیچ موضعی از صدا و سیما نیستیم.

جای دارد یک نکته را روشن کنیم، ما مخالف روشن‌گری در صنعت خودرو نبوده و نیستیم اما وقتی مشکلات این صنعت بدین شکل در رسانه بازتاب پیدا می‌کند انتظار داریم تا در سایر موارد سیاسی اجتماعی نیز همین جدیت را در صدا و سیما ببینیم تا باور کنیم نیت از انتشار این گزارش‌ها تنها خیرخواهی و پیشرفت است.

البته در این موضوع خاص نیز باید به کوتاهی خودروسازان اشاره کنیم که هرگز نتوانستند دستاوردها را برای مردم ملموس سازند و ارتباط خود با جامعه را قطع کردند.

یقینا اگر با مردم صادقانه صحبت شود و آنها را با مشکلات واقعی و موانع آشنا کرد، می‌توانیم امیدوار باشیم تا از موج تخریبی علیه صنعت خودرو کاسته شود اما اگر همچنان رویه مدیریتی مانند سال‌های پیش باشد، «همان آش و همان کاسه» مصداق می‌یابد ...

کد خبر 138457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha