تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت قطعی است

موافق تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت هستم و آن را قطعی شده می دانم، این تفکیک در تنظیم بازار قطعا موثر و در بهبود وضعیت فعلی بسیار کارآمد است.

شهباز حسن پوربیگلری، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه تشکیل وزارت بازرگانی یکی از نیازهای ضروری کشور است، گفت: با توجه به اینکه قرار است کالابرگ برای تامین کالاهای اساسی میان مردم توزیع شود و برای پاسخگویی هر چه سریعتر و بهتر به آن نیازمند تشکیل وزارت بازرگانی هستیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه قبل از ورود برنامه هفتم توسعه به مجلس، ما بتوانیم وزارت بازرگانی را مصوب کنیم، بیان کرد: تاسیس وزارت بازرگانی مزایای زیادی در آینده خواهد داشت که همه ملت از آن بهره مندمی شوند.

حسن پوربیگلری افزود: تشکیل وزارت بازرگانی برای توزیع کالابرگها میان مردم و رفع تلاطم های قیمتی کالاهای مختلف و کمک به رفع شرایط فعلی کمک شایانی می کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته مجلس شورای اسلامی تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کرده است که از وزارت صنعت و معدن منفک شود، افزود: درگذشته شورای نگهبان برای تشکیل این وزارتخانه ایرادهایی گرفته بود که قابل رفع می باشد. حتما نیاز است که رییس جمهور وزیر جدید بازرگانی را درآینده ای نزدیک به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

 

حسن پور بیگلری


حسن پوربیگلری ادامه داد: برخی تفکیک یا ادغام ها در گذشته نادرست بوده است. بنده در مجلس دهم و هم یازدهم بارها فریاد زدم و تذکر دادم. وزارت راه و شهرسازی هم یکی از این موارد است. امروز حجم بالای کار در وزارت راه و شهرسازی نشانگر این ادغام ناصحیح است.

وی با بیان اینکه شعار اصلی دولت، رفع نیازهای مردم است، گفت: وزیر فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کار خود بسیار موفق عمل کرده است و از نظر بنده نیازی به معرفی دوباره به مجلس ندارد.

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در خانه ملت با تاکید بر اینکه با تفکیک و کاهش مسوولیت ها قطعا وزیر با فراغ بال بیشتری به ادامه کار می پردازد، بیان کرد: با وجود وزیر فعلی صمت، نیازی به معرفی دو وزیر به مجلس نیست، البته این موضوع در نهایت به رای گیری در صحن مجلس نیز بستگی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته باید به دولت زمان بدهیم تا کارش را به نحو احسن انجام دهد.

طرح تفکیک وزارتخانه صمت موافقان و مخالفانی در مجلس شورای اسلامی دارد. به اعتقاد موافقان تشکیل وزارت بازرگانی، و تفکیک بخش تولید و تجارت می تواند به حل چالش های فعلی کشور از جمله سیاست گذاری در حوزه تنظیم بازار، صیانت از حقوق مصرف کننده، رفع دقیق تر موانع صنایع و ... منجر شود. اما مخالفان تفکیک معتقدند تشکیل مجدد وزارت بازرگانی صرفا منجر به بزرگ شدن بدنه دولت، ناهماهنگی در سیاست گذاری ها و ایجاد بستر رانت و فساد می شود.


خبرنگار: راحیل فرخی

کد خبر 139232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha