کد خبر 141919
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
پروژه های کیفی سایپا به بار نشست

سایپا در یک سال گذشته توانسته است با برنامه ای جامع، ضمن غلبه بر مشکلات و بحران های سالهای اخیر، دستاوردهای بسیار خوبی را در حوزه رشد تولید، فروش و ارتقای سطح کیفی محصولات برای این گروه به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، از گذشته تا به امروز، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خریداران خودرو، بحث کیفیت محصولات خودروسازان بوده است؛ در واقع مشتریان همواره در جست وجوی عرضه کنندگانی هستند که کالا یا خدماتی بهتر به آنها ارائه کنند بر همین اساس است که به نظر می رسد بهترین و قوی‌ترین عامل سنجش کیفیت یک خودرو، مشتری و مصرف‌کننده آن است؛ کسی که محصول خودروساز را از هر لحاظ و با وسواسی معنادار مورد بررسی قرار می‌دهد.

به دلیل اهمیت و نقشی که کیفیت در انتخاب خریداران و تداوم و توسعه فعالیت شرکتها دارد؛ خودروسازان همواره تلاش کردند تا گام هایی در جهت بهبود و ارتقای کیفی محصولات بردارند موضوعی که پس از طرح برخی انتقادات از سوی مقام های ارشد نظام به سطح کیفی خودروهای داخلی، موجب شد تا خودروسازان بزرگ کشور وعده ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل در بازه زمانی کوتاه مدت را مطرح کنند.

اما اینکه خودروسازان تا چه میزان در انجام این وعده ها و رفع گلایه های منتقدان و خریداران موفق عمل کرده اند؛ موضوعی است که با نگاهی به آمار و دستاوردهای آنها در بخش تولید و فروش و رضایت مشتریان آنها قابل بررسی است.

در میان شرکتهای بزرگ خودروسازی، گروه خودروسازی سایپا در سال جاری توانست نمود های متنوعی از تولید و کیفی سازی را به نمایش گذاشته و بگذارد. این گروه خودروسازی که در یک سال اخیر پا در مسیر بی‌پایان کیفیت و بهبود فرایندهای تولید نهاده است، موفق شده تا با اجرای مستمر پروژه‌های ارتقای کیفیت در زنجیره ارزش تولید، رضایت و آسودگی خاطر را برای مشتریان به ارمغان بیاورد.

گروه خودروسازی سایپا که در سالهای اخیر به دلیل سیاست های دستوری در قیمت و  زیان انباشته با مانعی بزرگ در تداوم مسیر کیفیت همراه بوده است در یک سال گذشته با هدایت و راهبری مدیران ارشد و انجام اقدامات مناسب در تمامی حوزه های طراحی، مهندسی و اجرای پروژه های متعدد در تولید، فروش و افزایش کیفی محصولات، توانست ضمن خروج از شرایط بحران، در مسیر شکوفایی گام بردارد.

نارنجی‌پوشان جاده‌ مخصوص که از بهمن‌ماه سال گذشته روند جدیدی را در این مجموعه آغاز کردند حالا با گذشت یک‌سال از حضور تیم مدیریتی جدید و در راستای فرامین هشت ‌بندی رئیس‌ جمهور موفق شدند با تدوین و اجرای برنامه‌های ویژه کیفی و با همکاری تمامی حوزه‌های تامین، تولید، طراحی و مهندسی و خدمات پس از فروش علاوه بر ارتقای سطح کیفی محصولات، در زمینه افزایش کیفی فرایند تولید و رضایت‌مندی مشتریان به رشد مناسبی دست یافته و جهش چشمگیری را در این حوزه‌ها به ثبت برسانند.

البته سایپا برای دستیابی به این سطح از کیفیت در محصولات، برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی را برای ارتقا و تحول کیفیت در زنجیره ارزش تولید خودرو با تکیه بر توانمندی و همکاری سازندگان داخلی تعریف کرده است که از جمله آنها انجام ۴۲ پروژه بهبود و ارتقای کیفیت در سطح زنجیره تامین، ۳ پروژه در حوزه زیر ساخت ها، ۲۹ پروژه در بخش قطعات و مجموعه ها، ۵ پروژه در بخش فروش و خدمات پس از فروش و در نهایت ۵ پروژه نیز در بخش فرآیند خودروسازی را می توان نام برد.

گروه خودروسازی سایپا که تمرکز خود را بر روی افزایش کیفی محصولات و همکاری با قطعه سازان نهاده در سال جاری توانسته است با بروز رسانی خطوط تولید و اصلاح نیروی انسانی، گام های مهمی را در حوزه افزایش بهره وری در کیفیت محصولات بردارد؛ حرکتی که با خروج خودروهای قدیمی تیبا، تیبا۲ و ساینا از سبد محصولات گروه سایپا؛ مسیر گام های بعدی سایپا برای تثبیت پروژه ارتقاء و تحول در کیفیت و عرضه محصولات جدید را هموارتر کرده است.

سایپایی ها که با برنامه ریزی دقیق توانستند روند مناسبی در تولید محصولات دنبال کنند از ابتدای امسال با انجام PDI مجدد خودروهای‌ ناقص خود که به دلیل کسری قطعه دپو شده و امکان تجاری سازی نداشتند، گام دیگری در راستای بهبود کیفیت محصولات شان برداشتند.

در اجرای پروژه های ارتقای کیفی محصولات سایپا اقدامات متعددی در خصوص بهبود کیفیت محصولات از جمله خودروهای شاهین صورت گرفت از جمله آنها کاهش صدای داخل کابین، اصلاح مشکل بالابر شیشه ها و اصلاح درب ها بود که بر اساس ارزیابی سایپا، رضایت مندی چشمگیری در تمامی حوزه های کیفیت، فروش و خدمات پس از فروش این محصول به همراه داشته است.

یکی دیگر از برنامه‌های مهمی که موجب موفقیت تیم مدیریتی گروه خودروسازی سایپا در یک سال گذشته شده است توجه به ارتقای سطح کیفی و رضایت مشتریان در حوزه فروش و خدمات پس از فروش است. هدف گذاری که نتایج مناسبی را در بهبود رتبه شبکه نمایندگی ها به دنبال داشته است.

آخرین موفقیت هایی که با اجرای پروژه های کیفی در گروه سایپا بدست آمد، بهبود ۵۹ درصدی شاخص نرخ برگشت از تعمیرات به دو ماه یا سه هزار کیلومتر است چنانچه ظرف ۱۰ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد شکایات مشتریان ۱۴درصد کاهش پیدا کرده است.

با توجه به موفقیت ها و تحقق برنامه ها و چشم اندازی که در سال جاری با همراهی تیم مدیریتی گروه سایپا به ثمر نشست؛ می توان امیدوار بود که گروه خودروسازی سایپا سال ۱۴۰۲ را نیز با ایجاد همدلی و یکپارچگی در حلقه های زنجیره تولید، از تامین گرفته تا خدمات پس از فروش و روند پروژه‌های بهبود کیفیت و حصول رضایت مشتریان ادامه داده و با توسعه در زیرساخت‌ها و حرکت به سمت فعالیت‌های دانش بنیان، در سال‌های آینده موفقیت های بیشتری را تجربه کند.

کد خبر 141919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha