تحویل خودرو به همه ثبت نام کنندگان طرح عرضه یکپارچه خودرو

براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ همه ثبت نام کنندگان در طرح عرضه یکپارچه خودرو، خودرو دریافت خواهند کرد، اما با فاصله‌ زمانی مختلف.

به گزارش پرشین خودرو، ­متقاضیان ثبت نام در طرح یکپارچه در مرحله اول باید یکی از حساب‌های بانکی خود را با مراجعه به شعب بانک‌ها یا سامانه‌های اینترنتی به نام سازمان حمایت وکالتی کنند.

به گفته امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، متقاضیان ثبت نام تا ۲۳ اسفند ماه مهلت دارند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنند.

براساس این گزارش؛ از روز جمعه (۲۶ اسفند) تا روز یکشنبه (۲۸ اسفند) متقاضیان با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی به نشانی www.esalecar.ir می‌توانند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد: تقدم در ثبت نام هیچ اولویتی برای متقاضیان به همراه ندارد و نوبت دهی را براساس ساز و کار دیگری مشخص می‌کنیم تا حق کسی ضایع نشود.

به گفته وی، مرحله بعدی، رتبه بندی متقاضیان است تا از زمان تحویل خودرو مطلع شوند.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه شورای رقابت تعیین کننده قیمت خودرو در سامانه یکپارچه است، افزود: قیمت گذاری خودرو فقط بر اساس دستورالعمل شورای رقابت تعیین می‌شود ضمن اینکه این شورا اعلام کرده که قیمت‌ها در سال آینده تغییر می‌یابد.

وی اضافه کرد: از فروردین ۱۴۰۲ قیمت اعلامی شورای رقابت به عنوان مبنا خواهد بود و این اعلام قیمت، در هر بازه‌ای باشد قیمت خودرو بر اساس آن عرضه خواهد شد.

قالیباف گفت: قیمت‌های کنونی و اختلاف قیمت‌های موجود در بازار، ملاک نخواهد بود و قیمت‌ها را شورای رقابت تعیین می‌کند بنابراین افرادی که با نیت سوداگری می‌خواهند ماشین بخرند و گرانتر بفروشند وارد این طرح نشوند، زیرا این طرح جایی برای این بازی‌ها باقی نمی‌گذارد و خودروها به قیمت روز شورای رقابت تحویل داده خواهد شد.

عبدالله توکلی لاهیجانی مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تمامی خودروسازان برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کرده اند، گفت: خودروسازان محصولات خود را در سامانه یکپارچه عرضه خواهند کرد.

به گفته وی، زمان تحویل خودرو به همه متقاضیان این طرح پس از اعلام نتایج در فروردین ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

کد خبر 142132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha