افزایش ثبت سفارش خرید خودروی برقی چینی در آلمان

سه شرکت خودروسازی بی وای دی، ام جی، لینک اند کو و نیو چین در بازار خودروی آلمان و تنها در ماه آوریل، موفق به فروش بیش از ۱۴۰۰ خودرو برقی شدند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، توسعه بازارهای بین المللی خودروسازان چینی آنچنان شتاب بالایی گرفته است که در بسیاری از این کشورها، خودروسازان بزرگ و باسابقه مقهور برندهای نوپای چینی نظیر لینک اند کو و نیو شدند.

سازمان حمل و نقل فدرال آلمان KBA داده‌های فروش خودرو در ماه آوریل را منتشر کرده است که نشان می‌دهد سه خودروساز چینی موفق به ثبت سفارش ۱۳۸۶ دستگاه خودرو در این ماه شدند.

در مجموع در این ماه ۲۰۲ هزار ۹۴۷ دستگاه خودرو در آلمان عرضه شده است که که نسبت به مدت به مشابه ۱۲.۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

سهم خودروهای برقی از بازار آلمان با افزایش فروش ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ به عدد ۲۹ هزار و ۷۴۰ دستگاه خودرو رسید تا ۱۴.۷ درصد از بازار را به خود اختصاص دهد ... خودروهای پلاگین هیبرید نیز با ثبت ۱۱ هزار و ۷۸۷ دستگاهی، سهم ۵.۸ درصدی از بازار را به خود اختصاص دادند.

نمودار فروش خودروهای برقی چینی در آلمان
نمودار فروش خودروهای برقی چینی در آلمان

در بین برندهای خارجی، تسلا ۲۴۲۰ خودرو در آلمان فروخت که رشد ۲۷۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه نشان می‌دهد.

در میان خودروسازان چینی نیز ام جی یک هزار ۱۶۳ دستگاه خودرو، نیو ۲۵ دستگاه، پولستار ۵۴۴ دستگاه و لینک اند کو ۴۲۹ دستگاه خودرو برقی در بازار آمان به فروش رساندند.

جیلی، گریت وال و بی وای نیز در بازار خودرو آلمان به ترتیب موفق به فروش ۳۷، ۱۰۱ و ۴۷ دستگاه خودرو برقی شدند.

در مجوع شاید تعداد خودروهایی که خودروسازان چینی در بازار آلمان فروختند آنچنان چشم‌گیر نباشد اما این آمار برای شرکتی نظیر نیو که تنها یکسال از زمان ورودش به بازار آلمان می‌گذرد یک موفقیت و گواهی بر سرعت پیشرفت زیاد این خودروسازان در بازارهای اروپایی است.

روندی که خودروسازان چینی در تولید خودروهای برقی و پلاگین آغاز کردند یقینا روزهای سختی را برای رقبای آسیایی و اروپایی در حوزه خودروهای انرژی پاک رقم خواهد زد.

کد خبر 142459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha